۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
افزایش پروازهای ایران و ترکمنستان بزودی
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش پروازهای ایران و ترکمنستان بزودی

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پروازهای ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت:حجم مبادلات تجاری ایران در کوتاه مدت به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش امروز در نمایشگاه ایران پروژه اظهار کرد: امروز در کنار برگزاری هفدهمین اجلاس اقتصادی ایران و ترکمنستان نمایشگاه ایران پروژه افتتاح شد.

وی ادامه داد: همت مسئولان ترکمنستانی در برپایی نمایشگاه مذکور نشان از اهمیت آن برای این کشور دارد. در مراسم افتتاح این نمایشگاه سفرای سایر کشورها و اعضای کابینه دولت ترکمنستان حضور داشتند. ضمن اینکه رئیس جمهور ترکمنستان برگزاری این نمایشگاه را دنبال می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۴ شرکت ایرانی و ۳۰۰ تاجر بازرگان و فعال اقتصادی در نمایشگاه ایران پروژه حضور دارند گفت: این تعداد شرکت کننده حاکی از آن است که ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند در توسعه سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان حاضر حدود ۵۰۰ میلیون دلار حجم مبادلات تجاری ما با ترکمنستان است اضافه کرد: در جلسات با مقامات کشور ترکمنستان از جمله رئیس جمهوری هدف گذاری شده تا حجم مبادلات ایران و ترکمنستان در کوتاه‌ترین زمان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

بذرپاش بیان کرد: در بحث حمل بار نیز هدف گذاری کرده‌ایم تا به رقم ۲۰ میلیون تن در سال دست یابیم. برای این منظور نیازمند توسعه زیرساخت‌ها هستیم در این راستا قرار است شرکت‌های ایرانی یک جاده حدود ۲۶۰ کیلومتری را در ترکمنستان بسازند.

وی از مذاکره برای کمک به سهولت جابجایی بار، کاهش معطلی در پایانه‌های مرزی و کاهش تعرفه حمل ریلی بین دو کشور ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: این امر باعث رسیدن به نقطه مطلوب افزایش ترانزیت می شود.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه طی ۷ ماه امسال ترانزیت ایران ۲۵ درصد افزایش یافته آن را ناشی از مذاکرات دولت سیزدهم با کشورهای همسایه اعلام و تاکید کرد: اصرار دولت برای حذف مقررات زائد ترانزیت با سایر کشورها باعث رشد ترانزیت شده است.

بذرپاش تصریح کرد: در کلان پروژه کریدور شمال جنوب و در قالب ایران راه توسعه زیرساخت‌ها از جمله افزایش خطوط ریلی و جاده‌ای شرط لازم است اما شرط کافی برای دستیابی به آن کمیسیون‌های مشترک با کشورهایی همسایه برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص تعداد کم پروازهای بین ایران و ترکمنستان گفت: یکی از پیش نیازهای اساسی برای حضور سرمایه گذاران و شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان افزایش پروازهای بین دو کشور است، در این راستا مذاکراتی انجام شده و به زودی شاهد افزایش این پروازها خواهیم بود.

کد خبر: ۲۵۶٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha