۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
طلب فعالان حوزه کشاورزی از مدیران صنایع | منافع صنعت با کشاورز گره نخورده است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان:

طلب فعالان حوزه کشاورزی از مدیران صنایع | منافع صنعت با کشاورز گره نخورده است

گرگان- هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی گرگان گفت: منافع صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در گلستان با منافع کشاورز و فعالان این حوزه گره نخورده است.

هامان هاشمی در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: منافع صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در گلستان با منافع کشاورز گره نخورده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی گرگان افزود: برخی کارخانجات موفق در استان وجود دارند که کشاورزان و دامداران بومی از آنها طلبکار هستند.

وی گفت: مدیران دولتی باید با شناسایی افراد توانمند و علاقه مند که سال ها تمام توان خود را در حوزه کشاورزی و دامپروری استان قرار دارند، به سمت توانمند سازی بخش خصوصی استان پیش بروند تا این افراد ارزش افزوده حاصل را در بخش کشاورزی استان هزینه کنند.

وی بیان کرد: تعداد این افراد به اندازه انگشتان دو دست هم نیست اما درخواست های معمول و معقول بخش خصوصی همواره با بی توجهی مواجه است.

هاشمی با اشاره به کمبود بذر زراعت پاییزه در گلستان گفت: بخش خصوصی بدون هیچ درخواستی داوطلب تولید بذر در استان است و صرفا باید برای آن مجوز صادر شود اما مکاتبات وزارت خانه با مدیران استانی در خصوص شروط صدور مجوز واقعا تعجب برانگیز بوده است.

وی گفت: مفاهیم ساده توسعه ای در گلستان توسط مدیران درک نشده و ضرورت دارد تا بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و مدیران حوزه های تخصصی به یک زبان مشترک برسند.

وی افزود: اتفاقات ناچیزی که در کشت قراردادی رخ داده مغایر با اصل ۱۲۳ قانون اساسی است و در جریان آن توزیع متوازن ثروت رقم نمی خورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: شرکت هایی که برای سرمایه گذاری به استان دعوت می شوند دفتر کار در استان ندارند، ماشین آلات خود را به استان نمی آورد، عضو اتاق بازرگانی استان نیستند و حساب بانکی در بانک های مقیم استان ندارند، با این حساب هیچ ارزش افزوده ای برای ما به ارمغان نمی آورند و صرفا از منابع ما بهره می برند.

وی تصریح کرد: چرا برای شرکت ایران خودرو تعرفه ۳۵۰ درصدی حمایتی و منع واردات خودرو خارجی اعمال می شود اما به وارد کنندگان چای و برنج ارز یارانه ای تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: چرا باید برای تحویل خودرو یک سال قبل پول واریز شود اما کشاورز باید گندم خود را به دولت بفروشد و مطالبات خود را یک سال بعد تحویل بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه خودزنی در خانواده کشاورزی بسیار زیاد است، افزود: یاد بگیریم مطالبات خود را در سطح کلان مطرح کنیم و به موضوعات مختلف مرتبط با کشاورزی پرداخته بپردازیم.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha