۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
چاره ای جز سازگاری با تغییر اقلیم نداریم | خطر نابودی خاک پیش رو کشاورزی
پژوهشگر بین المللی آب و خاک:

چاره ای جز سازگاری با تغییر اقلیم نداریم | خطر نابودی خاک پیش رو کشاورزی

گرگان- اسدی، پژوهشگر بین المللی آب و خاک با تاکید بر اینکه دیگر مرثیه سرایی برای از دست رفتن خاک فایده ای ندارد، گفت: مسئولان کشور نسبت به نابودی خاک تقریبا بی تفاوت هستند.

محمد اسماعیل اسدی در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خاک و آب منشأ زندگی و مبدأ حیات هستند، اظهار کرد: روز جهانی خاک در کشور ما مراسم های مختلف برگزار و حرف های تکراری بیان می شود اما برای کشاورز همه روزه روز خاک محسوب می شود.

این پژوهشگر بین المللی آب و خاک افزود: اراضی شیبدار در برخی مناطق گرگان در معرض دید همه مسئولان قرار دارد اما نسبت به آن بی تفاوت هستند.

اسدی با تاکید به اینکه مرثیه سرایی برای از دست رفتن خاک هیچ فایده ای ندارد، گفت: بزرگان در گذشته گفته اند «هر ملتی خاک خود را نابود کند خودش را نابود کرده است.»

وی بیان کرد: به هم زدن خاک باعث می شود، کربن و اکسیژن آن به گازهای گلخانه ای تبدیل و به جو منتشر شوند.

وی ادامه داد: گزارش مرکز پژوهش های مجلس که امسال منتشر شده است نشان می دهد که در ایران با کاهش یک میلیمتری بارندگی در هر سال مواجه هستیم که این مسئله یک زنگ خطر محسوب می شود.

اسدی افزود: دنیا به سمت سازگاری رفته است زیرا با تغییر اقلیم چاره ای جز این وجود ندارد.

وی با انتقاد از اینکه اهمیت این شیوه در کشور ما از سوی مسئولان درک نشده است، گفت: خاک یک امانت از نسل آینده بوده که امروز در اختیار ما قرار دارد و باید با تمام توان از آن محافظت کنیم.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha