۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
رابطه دوستانه بنگلادش و ایران باید در تجارت نمود داشته باشد| نیاز به کلینکر، آهک و خرمای بوشهر
سفیر بنگلادش در گفت و گو با بازار:

رابطه دوستانه بنگلادش و ایران باید در تجارت نمود داشته باشد| نیاز به کلینکر، آهک و خرمای بوشهر

بوشهر- کریم خان سفیر بنگلادش در ایران از بازار ۷۶ میلیارد دلاری بنگلادش در سال خبر داد و با آمادگی برای تبادل تجاری دو طرف گفت: کلینکر، آهک، خرما و آبزیان از نیازهای اساسی بنگلادش است.

منجورول کریم خان در حاشیه نشست با استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ارتباط ایران با بنگلادش بسیار خوب و دوستانه است و باید از این پتانسیل در مسیر مبادلات تجاری دو کشور استفاده شود و در تجارت نمود داشته باشد.

وی همچنین افزود: بوشهر یک استان ساحلی است که از صنایع قدرتمندی بویژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و هسته ای برخوردار است و در حوزه آبزی پروری نیز جایگاه خوبی دارد.

سفیر بنگلادش در ایران خاطر نشان کرد: استان بوشهر در تولید سیمان و کلینکر که از نیازمندی های مهم بنگلادش است جایگاه مناسبی دارد و آمادگی بالایی برای واردات کلینکر و آهک از استان بوشهر داریم.

کریم خان تصریح کرد: بوشهر ۴۰ نوع واریته خرما تولید و به بازار عرضه می کند که بسیاری از ارقام خرمای بوشهر، در بنگلادش مصرف بالایی دارد.

وی اضافه کرد: حجم مبادلات تجاری بین بوشهر و بنگلادش افزایش می یابد و مسئولان اقتصادی بوشهر در این راستا همکاری خوبی دارند.

سفیر بنگلادش در ایران گفت: طی یکسال اخیر واردات بنگلادش بالغ بر ۷۶ میلیارد دلار بوده که بوشهر می تواند از این بازار گسترده نهایت استفاده را بویژه در حوزه محصولات کشاورزی، پایین دست پتروشیمی، کلینکر و آبزیان ببرد.

وی افزود: میگوی درجه یک‌بوشهری دارای کیفیت فوق العاده ای است و امیدوارم زمینه صادرات این محصول فراهم شود.

کد خبر: ۲۵۵٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha