۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
مقایسه کیفیت و هزینه زندگی در استرالیا و آمریکا

مقایسه کیفیت و هزینه زندگی در استرالیا و آمریکا

قایسه زندگی در استرالیا و آمریکا گویای چند تفاوت و چند تشابه خیلی مهم است که توجه به این موارد می تواند راهنمای متقاضیان مهاجرت باشد.

به گزارش بازار، مقایسه زندگی در استرالیا و آمریکا گویای چند تفاوت و چند تشابه خیلی مهم است که توجه به این موارد می تواند راهنمای متقاضیان مهاجرت باشد. این دو کشور از جمله کشورهای انگلیسی زبان و بسیار توسعه یافته و پیشرفته هستند. بنابراین هر دو کشور می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت باشد. منتها زندگی در این دو کشور یکسری تمایزاتی هم دارد. مثلا اینکه هزینه زندگی در آمریکا بالاتر از استرالیاست ولی در عوض قدرت خرید استرالیایی ها کمتر از آمریکایی هاست. بالتبع کیفیت زندگی در آمریکا نیز به مراتب بالاتر از کیفیت زندگی در استرالیاست. شما عزیزان جهت آشنایی با شرایط و انواع ویزاها و مجوزهای اقامتی هر دو کشور استرالیا و آمریکا با مشاورین مجربمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

زندگی در استرالیا یا آمریکا؟

آمریکا USA کشوری پهناور و بزرگ در قاره آمریکای شمالی است اما استرالیا Austrlia کشوری بزرگ در منطقه اقیانوسیه است که از هر طرف اقیانوس آن را دربرگرفته است. هر دو کشور جزء کشورهای انگلیسی زبان بوده و همچنین از جمله کشورهای توسعه یافته، مدرن و پیشرفته جهان به حساب می آیند. هر دو کشور به لحاظ شاخص GDP جزء کشورهای رتبه بالا قلمداد شده و سطح ثروت و رفاه مردمانشان بالاست. ضمنا هر دو کشور آمریکا و استرالیا از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جزء با ثبات ترین کشورهای جهان به شمار می روند. به همین دلیل نیز اغلب مهاجران خارجی در فکر مهاجرت به یکی از این دو کشور هستند. اما کدامیک برای زندگی بهتر است؟

به منظور مهاجرت به آمریکا و استرالیا روش های مختلفی مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی پیش روی متقاضیان قرار دارد. پس هر دو کشور از مهاجران خارجی مخصوصا دو طیف سرمایه گذاران و نیز کارگران ماهر به گرمی استقبال گرمی می کنند و برای این دو دسته از مهاجران نیز برنامه های مهاجرتی جذابی دارند که در زیر مشاهده می کنید:

روش های مهاجرتی کارگران ماهر و سرمایه گذاران به استرالیا سریعا منجر به اخذ اقامت دایمی (PR) می گردد در حالیکه روش های مهاجرتی به آمریکا نهایتا معمولا در ابتداء به اخذ اقامت موقت منجر می گردد و متقاضیان پس از گذشت چند سال از اقامتشان می توانند به مجوز اقامت دایمی این کشور برسند. اما مزایا و امتیازات مهاجرت به آمریکا هم نسبت به کانادا غیرقابل انکار است.

مقایسه مزایا و معایب زندگی در آمریکا و استرالیا

مسلما مقایسه زندگی در استرالیا و آمریکا با مزایا و معایب آنها به تشابهات و تفاوت های فرهنگی، زبانی، اقتصادی و سیاسی این کشورها بستگی دارد. البته که به دلایل مختلف، هر دو کشور مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت هستند. در ادامه، برخی از مزایا و معایب هر یک از این کشورها را بررسی می‌کنیم:

مزایا و معایب زندگی در آمریکا:

مزایا

معایب

فراهم بودن زیرساخت ‌های برتر در حوزه آموزش و تحقیقات به ویژه در برخی رشته‌ های علوم و فناوری.

هزینه ‌های زندگی بالا، به ویژه در برخی از شهرهای بزرگ.

بازار کار بزرگ و گسترده با فرصت‌ های شغلی متنوع.

سیستم بهداشتی و درمانی گران و نیازمند بیمه.

فرهنگ مهمانوازی و تنوع فرهنگی در آمریکا با وجود جوامع متعدد و متنوع.

رقابت شدید در بازار کار و سختی ‌های اداری مرتبط با اخذ ویزا یا اقامت دائم.

دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی پیشرفته.

فاصله زیاد اجتماعی بین افراد و روحیه مستقلی که در جوامع آمریکایی وجود دارد

مقایسه کیفیت و هزینه زندگی در استرالیا و آمریکا

مزایا و معایب زندگی در استرالیا:

مزایا

معایب

کیفیت زندگی بالا و شاخص های زندگی بالا از جمله برابری جنسیتی، آموزش، سلامتی و امنیت

فاصله زمانی طولانی برای سفر به استرالیا و دوری از خانواده.

طبیعت و مناظر زیبا، وجود پارک‌ ها و محیط زیست بکر فراوان.

هزینه بالا زندگی در برخی شهرها به خصوص در مناطق شهری محبوب مانند سیدنی و ملبورن.

برابری فرصت‌ های شغلی و پرداخت حقوق عالی در برخی مشاغل

آب و هوای گرمسیری و تغییرات آب و هوایی شدید در بعضی مناطق.

فرهنگ جذاب و ادغام فرهنگی با جوامع متفاوت دیگر

سختی و زمانبر بودن کاریابی

سیستم آموزشی برتر و دانشگاه‌ های معتبر با رتبه بین ‌المللی.

برخورد تبعیض آمیز و نامناسب با مهاجران

مقایسه هزینه زندگی در استرالیا و آمریکا

گزارشات آماری گویای این واقعیت است که هزینه زندگی در آمریکا شامل هزینه اجاره خانه حدود ۱۴.۱% بالاتر از استرالیاست. از سوی دیگر نیز متوسط اجاره خانه نیز در آمریکا حدود ۳۱.۶% بالاتر از استرالیاست. با اینکه هزینه زندگی در آمریکا بالاتر از استرالیاست ولی قدرت خرید مردم آمریکا حدود ۲۹.۷% بالاتر از مردم استرالیاست. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، متوسط هزینه زندگی در آمریکا ۲۰۲۳ به مراتب بالاتر از استرالیاست.

مقایسه کیفیت و هزینه زندگی در استرالیا و آمریکا

مقایسه تعادل کار و زندگی در استرالیا و آمریکا

با اینکه هزینه زندگی در آمریکا به مراتب بالاتر از همین هزینه در کشور استرالیاست. ولی باید اذعان کرد که سطح درآمدی افراد در آمریکا نیز بالاتر از درآمد در استرالیاست. همین درآمد بالا سبب شده تا قدرت خرید مردم آمریکا بیشتر از قدرت خرید مردم استرالیا باشد. بر طبق آخرین آمار موجود، در حالی که متوسط درآمد ناخالص ماهیانه در آمریکا حدود $ ۷۹۲۰ (دلار) است. ولی میانگین درآمد ماهیانه در استرالیا حدود $ ۴۷۹۸ (دلار) است. همین امر سبب شده تا ما شاهد وضعیت بهتری در تعادل کار و زندگی در آمریکا نسبت به استرالیا باشیم.

مقایسه کیفیت و هزینه زندگی در استرالیا و آمریکا

مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا و آمریکا

در بحث هزینه زندگی، مخارج در استرالیا به مراتب پایین تر از آمریکاست ولی همان طوری که در مبحث قبلی هم گفته شد، شاخص درآمدی و در نتیجه قدرت خرید افراد در آمریکا بالاتر از استرالیاست. حالا با این اوصاف باید دید که کیفیت زندگی در آمریکا و استرالیا به چه صورتی است. اکر بخواهیم کیفیت زندگی بین آمریکا و استرالیا را مورد بررسی قرار دهیم با توجه به جدول مقایسه ای زیر بایستی بگوییم که کیفیت زندگی در آمریکا نسبتا بالاتر از استرالیاست:

آمریکا

استرالیا

شاخص قدرت خرید

۱۱۲.۲۵

۸۶.۵۵

شاخص امنیتی

۵۰.۷۹

۵۲.۹۰

شاخص سلامت

۶۷.۹۰

۷۰.۱۹

شاخص آب و هوایی

۷۷.۰۷

۹۴.۳۷

شاخص هزینه زندگی

۷۴.۴۰

۷۰.۲۸

شاخص قیمت ملک به درآمد

۴.۳۶

۱۰.۵۳

شاخص زمان رفت و آمد ترافیکی

۳۳.۶۴

۴۲.۳۴

شاخص آلودگی

۳۶.۶۴

۲۹.۰۴

شاخص کیفیت زندگی

۱۷۰.۰۴

۱۶۲.۵۱

ناگفته پیداست که کیفیت زندگی در آمریکا نه تنها از استرالیا بلکه از خیلی از کشورهای پیشرفته جهان نیز بالاست و این مهم را می توان با توجه به نمودار زیر فهمید. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، از بین کشورهای مختلف به لحاظ کیفیت زندگی فقط ژاپن و آلمان از آمریکا کمی بالاتر هستند:

مقایسه کیفیت و هزینه زندگی در استرالیا و آمریکا

در حال حاضر از بین انواع روش های مهاجرت به آمریکا و استرالیا، روش مهاجرت تحصیلی در کانون توجه متفاضیان قرار دارد. چرا که آنها به خوبی می دانند که هم آمریکا و هم استرالیا دارای بهترین نظام های آموزش عالی در جهان هستند و برترین کالج ها و دانشگاه های جهان را می توان در این دو کشور یافت. منتها باید بدانید که شیوه اعزام دانشجو به استرالیا متفاوت از آمریکاست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو و از باسابقه ترین موسسات مهاجرتی در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

کد خبر: ۲۵۵٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha