۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
۴۸ درصد مساحت استان زنجان در پهنه زلزله با خطرپذیری متوسط قرار دارد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان:

۴۸ درصد مساحت استان زنجان در پهنه زلزله با خطرپذیری متوسط قرار دارد

زنجان-بابایی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان،گفت: ۴۸ درصد مساحت استان زنجان در پهنه زلزله با خطرپذیری متوسط و ۸ درصد در پهنه با خطرپذیری پایین قرار گرفته است.

عباس بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه مدیریت بحران علاوه بر مدیریت سوانح و مخاطرات طبیعی، نجات جان انسان‌ها و حفظ و صیانت از اموال و جان مردم را اولویت اصلی خود قرار داده است،گفت: استان زنجان ۱.۳۴ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و از مخاطراتی مثل سیل، زلزله، آتش‌سوزی، صاعقه، ریزگرد و سایر موارد متأثر است.

وی ابراز کرد: ۶۶ درصد مساحت کشور در محدوده گسل زلزله قرار دارد و کشور ما به شکل بالقوه با بحران زلزله مواجه است و در استان زنجان نیز دو گسل بزرگ داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، میزان قرارگیری استان زنجان در پهنه زلزله با خطرپذیری بالا را ۴۴ درصداعلام کرد و گفت: ۴۸ درصد مساحت استان در پهنه زلزله با خطرپذیری متوسط و ۸ درصد در پهنه با خطرپذیری پایین قرار گرفته و این موقیعت جغرافیایی نشان می‌دهد استان متأثر از حوادث طبیعی است.

بابایی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که یک مانور جامع در بخش مخاطرات طبیعی در استان زنجان برگزار نشده است، گفت: برگزاری مانور هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری است و آموزش و تمرین رکن اصلی در بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با مخاطره‌ها است.

وی تاکید کرد: همه کشورها در معرض بحران‌های محتلف هستند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و ایران به لحاظ تنوع بحران در رده پنجم و تلفات ناشی از حوادث طبیعی در جایگاه نهم قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha