۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
شناسایی ۴۱ خوشه صنعتی در حوزه پوشاک و نساجی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

شناسایی ۴۱ خوشه صنعتی در حوزه پوشاک و نساجی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۴۱ خوشه صنعتی در حوزه پوشاک و نساجی در کشور شناسایی شده است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی در نشست پیگیری موضوع ساماندهی و استقرار صنوف نساجی و پوشاک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه خوشه‌های پوشاک و نساجی، افزود: امکان‌سنجی ۲۰ خوشه انجام شده است، ۳ طرح توسعه خوشه‌ای در حال اجراست و ۱۲ طرح توسعه خوشه‌ای نیز خاتمه یافته است.

وی گفت: آمادگی استقرار صنوف را در شهرک‌های صنفی و صنعتی داریم و در برنامه هفتم توسعه نیز مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی در حریم شهرها داده شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه استقرار و ساماندهی صنوف به دو عامل تأمین زیرساخت و خدمات حمایتی صنایع کوچک نیاز دارد، اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای با اتاق اصناف ایران جهت ساماندهی صنوف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هفته آینده امضاء خواهیم کرد.

آقای محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت هم در این نشست گفت: تأمین زیرساخت‌های لازم صنعتی و توسعه خوشه‌های صنعتی برای رشد صنعت مورد تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است و در برنامه راهبردی وزارت صمت به این موارد اشاره شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این نشست، افزود: استقرار و ساماندهی صنوف هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ کاهش میزان قاچاق کالا و ایجاد اشتغال پایدار مورد تأکید و حائز اهمیت است.

سعید صادقی اضافه کرد: صنایع نساجی و پوشاک با توجه به اینکه مشکلات آلایندگی ندارند و موضوع رعایت شعاع ۱۲۰ کیلومتری از حریم شهری برای آن‌ها مطرح نیست، با تدابیر مناسبی می‌توانند به راحتی ساماندهی شوند و در شهرک‌های صنعتی و صنفی استقرار یابند.

استقرار صنف پوشاک در فاز ۲ شهرک صنعتی قرچک در حال انجام است و در طراحی فاز ۳ این شهرک صنعتی نیز موضوع استقرار صنف نساجی و پوشاک در نظر گرفته شده است.

همچنین در مجاورت شهرک صنعتی شمس آباد نیز محلی برای استقرار صنف پوشاک و نساجی مد نظر است و مصوبه احداث شهرک صنعتی آترین در مجاورت اسلامشهر نیز اخذ شده است که صنوف نساجی، پوشاک، کیف و کفش می‌توانند در این شهرک صنفی مستقر شوند.

موضوع ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی پوشاک، کیف و کفش کمشچه در شهرستان برخوار استان اصفهان هم در حال پیگیری است. در استان خراسان رضوی نیز توسعه شهرک صنعتی کلات، ناحیه تخصصی پوشاک با انعقاد قرارداد با مشاور در حال مطالعه است و پروانه تاسیس شهرک تخصصی غیردولتی پوشاک و نساجی جهت احداث اخذ شده است.

این نشست با حضور متولیان صنعت کشور امروز امروز چهارشنبه (۲۴ آبان) در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار و طرح پیشنهادی ایجاد شهرک صنفی صنایع همگن پوشاک کشور با مشارکت بخش خصوصی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha