۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
برپایی نمایشگاه و میز خرما هیچ کمکی به تولیدکنندگان نکرد| اصرار مسئولان برای تعیین قیمت پایین خرما
نماینده دشتستان در مجلس مطرح کرد:

برپایی نمایشگاه و میز خرما هیچ کمکی به تولیدکنندگان نکرد| اصرار مسئولان برای تعیین قیمت پایین خرما

بوشهر- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه و میز خرما هیچ کمکی به تولیدکنندگان نکرده از اصرار برخی مسئولان برای تعیین قیمت پایین خرما گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم رضایی ظهر چهارشنبه در نشست میز خرما در بوشهر با گلایه از عدم اجرایی شدن مصوبات نشست ها و جلسات سنوات گذشته اظهار داشت: متاسفانه پیشنهاداتی که ارائه شده و تصمیماتی که گرفته می شود، ضمانت اجرایی ندارند و وضعیت بازار محصولات کشاورزی بویژه خرما تغییر چندانی نکرده و رونق بازار مستلزم اراده ای قوی تر است.

وی افزود: عوارضی که برای صادرات محصولات کشاورزی وضع کردند همانند بمبی بر پیکر نحیف کشاورزان و تولیدکنندگان و صادرکنندگان بود و هنوز هم ادامه دارد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از این بدتر نمی‌توانستند به کشاورزان ضربه بزنند که ناشی از ندانم‌کاری بعضی تصمیم گیران و تصمیم سازان بود.

رضایی تصریح کرد: به جای سنگ اندازی در مسیر کشاورزان، باید گره گشایی کرد و از وزیر و معاونان جهاد کشاورزی و اقتصاد و سایر متولیان انتظار داریم ورود جدی کنند.

وی یادآور شد: در حوزه زیرساخت ها کارهای خوبی صورت گرفته و مشکلات آب کشاورزان تا حدودی رفع شده ولی سایر بخش ها هم باید کمک کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از دولتی ها اصرار دارند که قیمت خرما پایین باشد و این ضربه به قشر کم توان تولیدکننده است.

رضایی تصریح کرد: برای برخی محصولات مثل پسته و زعفران، تسهیلات و مشوق های صادراتی دارند ولی برای خرما عوارض قرار می دهند که این وضعیت باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: از چالش های صادرکنندگان، سرمایه در گردش است که از طریق تسهیلات می توان کمک کرد تا چرخه صادرات خرما، رونق یابد و نهایتا سودش به کشاورزان و تولیدکنندگان می رسد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تامین منابع تسهیلاتی بانک کشاورزی برای حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان شد.

کد خبر: ۲۵۵٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha