۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
پیگیری روند احداث پل سه راهی مجن | جاده ای که هنوز ناایمن است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پیگیری روند احداث پل سه راهی مجن | جاده ای که هنوز ناایمن است

شاهرود- «آمار بسیار بالای میزان تصادفات» به خصوص در محور سه راهی مجن یکی از دغدغه ها و نگرانی های عمده مسئولان و مردم است.

بازار، گروه استان ها: «آمار بسیار بالای میزان تصادفات»یکی از چالش هایی و دغدغه هایی است که کشور ما ایران با آن مواجه است و به گفته کارشناسان امر مسائل مختلفی از جمله خطای انسانی، راه و وسیله نقلیه است.

باید گفت راه، وسیله نقلیه و راننده، سه عامل عمده تأثیرگذار در تصادفات جاده‌ای هستند؛ اما نمی‌توان سهم بالای خودرو و راه را نادیده گرفت. امروز در دنیا، خطای انسانی پذیرفته شده، اما پذیرفتن راه غیرایمن و وسیله نقلیه ناایمن به هیچ عنوان قابل‌پذیرش نیست.

در همین راستا و با توجه به اینکه استان سمنان یکی از پرترددترین جاده ها و محورهای مواصلاتی را در کشور به خود اختصاص داده است و از محورهای مواصلاتی این استان به دلیل موقعیتی جغرافیایی خاص از جمله نزدیکی به پایتخت و قرار داشتن در مسیر تردد زائران دو حرم شریف حضرت معصومه(س) در قم و امام رضا(ع) در مشهد مقدس سالانه میلیون ها مسافر و زائر در حال عبور و مرور هستند و همه اینها مستلزم توجه ویژه مدیران مسئول حوزه راه و شهرسازی برای ایجاد زیرساخت ها و ایمن سازی راه ها است.

با امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در مورد روند احداث پل سه راهی مجن به گفتگو نشستیم گفتنی است؛ پل سه راهی مجن پلی است که چند سالی است صحبت احداثش بود و چند وقتی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

* درباره این طرح توضیح دهید

تقاطع مجن یکی از مقاطعی بود که در آن تصادفات بسیار زیادی داشته ایم که از محل سفر ریاست جمهوری و با پیگیری های مسئولان استانی این پروژه آغاز و تا کنون حدود ۲۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این مسیر تبادل تمام تبادل ها در تقاطع دیده شده است و مسیر میدان حسینی به صورت روگذر از بالای بزرگراه شاهرود - بسطام عبور می کند و تردد هایی که عموما مردم نگران هستند از شاهرود به سمت مجن به صورت یک دور برگردان غیرهمسطح که تقریبا ۶۰۰ متر با تقاطع فاصله می گیرد به صورت روگذر از این دور برگردان مسیر را به سمت مجن تأمین می کند و از مجن هم به سمت آزادشهر به همین صورت یکدوربرگردان به سمت شاهرود تعبیه شده است که آن هم به صورت غیرهمسطح است و بر روی بزرگراه شاهرود - بسطام این دو دوربرگردان احداث می شود که تبادل های بزرگراه به سمت مجن و بالعکس را تأمین کنند.

* اما نگرانی هایی درباره طرح وجود دارد

چندین مرحله جلسات کمیه فنی در تهران ویژه احداث پل سه راهی مجن برگزار کردیم از سوی دیگر این موضوع از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور به صورت کامل بررسی شده است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و در اینجا عنوان می کنم ما کل پروژه را به گونه ای احداث می کنیم که همه تبادلات در تردد دیده شود و مشکلی برای تردد ایجاد نشود و ترددی ایمن را برای مردم داشته باشیم.

* در مورد زمان بندی انجام شده برای تکمیل پروژه احداث پل سه راهی مجن بگویید

این پروژه را قرار بود دو ساله تکمیل کنیم اما در تخصیص اعتبارات پروژه با مشکل مواجه شده است.

* قدری بیشتر توضیح دهید

برای تکیمل این پروژه به اعتباری ۴۵ میلیارد تومانی نیاز داریم که در سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان سمنان تلاش می کنیم که اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم. با تأمین اعتبارات پیش بینی کرده ایم این پروژه تا سال تکمیل شود که البته اگر تخصیص اعتباراتش زودتر تأمین شود، زودتر از این موعد هم آمادگی تکمیل پروژه را داریم چرا که پیمانکارش آماده است. به هر روی با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه های اولویت دار استان سمنان محسوب می شود و قطعا با تکمیل آن در کاهش تصادفات این منطقه اثرگذار است

کد خبر: ۲۵۵٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha