۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
تراز تجاری کشور به منفی ۷.۷ میلیارد دلار رسید|لزوم اصلاح نحوه تسویه تعهدات ارزی حوزه کشاورزی
پورابراهیمی در گفت و گو با بازار:

تراز تجاری کشور به منفی ۷.۷ میلیارد دلار رسید|لزوم اصلاح نحوه تسویه تعهدات ارزی حوزه کشاورزی

بوشهر- پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تراز تجاری کشور به منفی ۷.۷ میلیارد دلار رسیده بر لزوم اصلاح نحوه تسویه تعهدات ارزی حوزه کشاورزی تاکید کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برپایی نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت از صادرات بخش کشاورزی مورد تاکید مجلس بویژه کمیسیون اقتصادی است و در این مسیر اهتمام جدی داریم.

وی افزود: خرما یک محصول با ظرفیت صادرات و ارزآوری است که البته با توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری می توان در حوزه صادرات به توفیق بیشتری رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تقویت و تسهیل شرایط صادرات بخش کشاورزی موجبات رشد تراز اقتصادی کشور می شود که متاسفانه امسال با سیاست های نادرست بانک مرکزی به نتایج خوبی تاکنون نرسیده ایم.

پورابراهیمی تصریح کرد: تراز تجاری کشور در هفت ماه امسال منفی ۷.۷ میلیارد دلار است که ناشی از سیاست غلط بانک مرکزی در تسویه تعهدات حوزه کشاورزی است.

صادرات ۲۸ میلیاردی در برابر واردات ۳۶ میلیارد دلاری

وی اضافه کرد: صادرات غیر نفتی کشور در سال جاری از ابتدای امسال تا پایان مهرماه حدود ۲۸ میلیارد دلار برآورد شده و این در حالی است که میزان واردات در مدت مشابه، حدود ۳۶ میلیارد دلار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد و بویژه در حوزه خرما و آبزیان که تولیدات بومی استان بوشهر هستند، از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می بریم.

پورابراهیمی: مجلس شورای اسلامی، درگیر برنامه هفتم توسعه است که انتظار می رود در اواسط هفته آینده کار برنامه هفتم به اتمام رسیده و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد

پورابراهیمی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهایی و همچنین در گروه بریکس عضویت پیدا کرده که رئیس جمهور در این راستا تلاش های قابل قبولی انجام داده لکن اگر بانک مرکزی، اهتمام بیشتری داشته باشد شاهد رونق محصولات و تولیدات کشور و سود سرشار ارزی خواهیم بود.

وی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت برنامه هفتم توسعه نیز گفت: در شرایط کنونی، مجلس، درگیر برنامه هفتم توسعه است که انتظار می رود در اواسط هفته آینده کار برنامه هفتم به اتمام رسیده و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

پورابراهیمی تاکید کرد: تمام توان خود را برای بهبود صادرات خرما به کار خواهیم گرفت و استان های خرما خیز منتظر تصمیمات صحیح مسئولان هستند.

کد خبر: ۲۵۵٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      آفرین به جای صادرات هندوانه و گوجه فرنگی باید بخش تولید خرما را پشتیبانی کرد ،اگر کمبود آب وجود دارد از اب خلیج فارس در خوزستان سیستان و بلوچستان، وبا کمک مدیریت و مهندسی جهاد کشاورزی، تا زمینه کار ایجاد شود