۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
ترانسفورماتور فاز شیفتر و اتمام طراحی و آغاز تولید ابرترانسفورماتور ۵۰۰MVA رونمایی شد
با حضور وزیر نیرو:

ترانسفورماتور فاز شیفتر و اتمام طراحی و آغاز تولید ابرترانسفورماتور ۵۰۰MVA رونمایی شد

زنجان- ترانسفورماتور فاز شیفتر و اتمام طراحی و آغاز تولید ابرترانسفورماتور ۵۰۰MVA   با حضور وزیر رونمایی شد.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت ایران ترانسفو زنجان، همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور، در ارتباط مستقیم با کارخانه گروه صنعتی ایران ترانسفو در زنجان ، ساخت ابر ترانسفورماتور ۵۰۰ مگا ولت آمپری هم که بدست توانمند مهندسین و متخصصین شرکت دانش بنیان ایران ترانسفو طراحی شده بود با دستوروزیر نیرو کلید خورد.

طراحی این ابرترانسفورماتور سه فاز با ظرفیت ۵۰۰ مگا ولت آمپر به همت یک تیم ۱۵ نفره از جوانان نخبه شرکت ایران ترانسفو و با تکیه بر دانش و تخصص بومی، انجام شده است.

این ابرترانسفورماتور دارای ۱۵ متر طول ،۹ متر عرض و ۱۱ متر ارتفاع و با وزن بیش از ۳۳۵ تن است که می تواند جایگزین سه ترانس تکفاز (ام وی آی) شده و با این اقدام، حدود ۶۰ درصد مصرف برق کاهش یافته واز ۷۰ درصد تلفات بی باری شبکه جلوگیری خواهد شد.همچنین بصورت همزمان ترانسفورماتور فاز شیفتر که برای نخستین بار در کشور ، به دست متخصصصان کشورمان در گروه صنعتی ایران ترانسفو ، طراحی و تولید شده، با حضوردکتر محرابیان وزیرمحترم نیرو رونمایی شد.

این ترانسفورماتور از خصوصیت خاص دور موتورهای با توان و ولتاژ فوق بالا برخوردار بوده که کاربرد بسیارزیادی در صنایع مهم بخصوص صنعت پتروشیمی دارد.

محرابیان در این مراسم ضمن تقدیر از متخصصین گروه صنعتی ایران ترانسفو تولید ترانسفورماتور شیفت فاز را نشانه روشنی از توان بالای متخصصان کشور دانسته وبا تاکید بر روند روبه رشد این گروه صنعتی خواستار ادامه تلاش و رفع نیازمندی های صنعت برق کشورشد.

بهزاد ظهیری مدیرعامل ایران ترانسفو نیز در این مراسم ضمن اعلام آمادگی این گروه صنعتی برای رفع کامل نیازمندی های صنعت برق کشور اظهار داشت : هدف گذاری ما این بود که بتوانیم با توجه به تنگناهای ارزی که در کشور وجود دارد ۶۰ درصد نیازارزی خرید مواد اولیه وارداتی را از محل صادرات محصول تامین کنیم که خوشبختانه امروز که حدودا در پایان ماه هشتم سال هستیم با توجه به قراردادهای امضا شده وقراردادهای در حال مذاکره امیدواریم که بتوانیم در یک سال آینده ۱۰۰ درصد نیاز ارزی خود را از محل صادرات تامین کنیم که این امر یک جهش مهم برای یک بنگاه تولیدی می باشد.

گروه صنعتی ایران ترانسفو در نیم قرن گذشته با تولید انواع ترانسفورماتور و رآکتور با کیفیت و مطابق استاندارد روز دنیا ، ضمن قطع وابستگی میهن عزیزمان به تامین این کالای استراتژیک و زیرساختی شبکه برق از خارج از کشور، توانسته زمینه ساز توسعه صنایع مختلف و رفع نیازهای اساسی کشور در زمینه انتقال انرژی الکتریکی باشد .

این شرکت همه ساله با تکیه بر توان متخصصین داخلی ضمن تولید دانش و تکنولوژی بومی در صنعت ساخت ترانسفورماتور ،موفق به عرضه محصولات دانش بنیان جدید منطبق با فناوری های روز جهانی، کمک به بهینه سازی شبکه برق کشور و کاهش هزینه های تلفات شبکه برق شده و و اشتغال آفرینی قابل توجهی را داشته است.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha