۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
ارتقای بهره وری صنعت دام باید از خوراک شروع شود
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور:

ارتقای بهره وری صنعت دام باید از خوراک شروع شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی است به طوری که ملزم به ارتقای بهره‌وری شد، اما بهره‌ وری نیاز به بسترسازی دارد و باید این امر از خوراک شروع شود.

به گزارش بازار، علی ابراهیمی در مراسم هشتمین همایش بین‌ المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان (فیدکسپو) که در محل بوستان گفت‌ و گو برگزار شد، افزود: ذرت، جو و کنجاله سویا بیشترین خوراک مصرفی کشور بوده که ذرت در بهترین حالت ۲ میلیون تن در کشور تولید شده و جو ۴ میلیون تن بوده است. آمار مصرفی کنجاله سویا کارخانجات نیز ۴.۵ میلیون تن در سال است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: طبق گزارش‌ها آمریکا، چین، برزیل، هند، مکزیک و اسپانیا ۶۵ درصد خوراک دام، طیور و آبزیان جهان را تولید و تامین می‌کنند. بنابراین بیشترین مصرف خوراک مربوط به تولید جوجه گوشتی، جوجه تخم گذار و دام است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی است به طوری که ملزم به ارتقای بهره‌وری ابتدا در بحث مکانیزاسیون و بعد اصلاح نژاد شد، اما بهره‌ وری نیاز به بسترسازی دارد و باید این امر از خوراک شروع شود.

ابراهیمی با بیان اینکه تولیدات در بخش دام و طیور تخصصی شده و ایران در این حوزه از جهان عقب نیست، گفت: در پرورش طیور خوراک فرموله مساله مهمی است اما سیاست گذاری به شکلی است که سبب شده کارخانه‌ های پیشرو نتوانند استعدادهای خود را به نشان دهند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی با بیان اینکه این فضا باید شکسته شود، افزود: وظیفه حاکمیت سیاست گذاری درست، برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی است و مسئولیت تشکل‌ها ایجاد بستری مناسب و امن برای فعالان صنعتی است.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha