۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید کارخانجات خوراک دام است
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید کارخانجات خوراک دام است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون ظرفیت تولید ۸۶۰ کارخانه خوراک دام و طیور ۳۰ میلیون تن در سال است که این کارخانجات با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

به گزارش بازار، محمد ابراهیم حسن‌ نژاد در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی خوراک دام و طیور و آبزیان (فیدکسپو) در محل بوستان گفت و گو در جمع خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه ها شرکت ها دستاوردهای خود را در حوزه تغذیه خوراک دام و شرکت‌های دانش بنیان نواوری‌های خود ارایه داده‌اند که امیدواریم در رشد و تعالی حوزه تغذیه دام و طیور و آبزیان اثرگذار باشند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای ترویج مصرف خوراک دام آماده در کشور باید تلاش صورت گیرد زیرا باعث کاهش ضایعات و پرت نهاده‌های دامی می‌شود و از طرفی بهره‌ وری را در تولیدات دام و طیور افزایش می‌دهد.

حسن نژاد به اهمیت مصرف خوراک دام تاکید کرد و گفت: امروز شاهدیم در طول سال ۱۵ میلیون تن خوراک دام آماده تولید بین واحدهای دامی توزیع می‌شود موفقیت است اما مسیر طولانی است که به وضعیت مطلوب برسیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره اینکه چرا قیمت مصوب مرغ هنوز اعلام نشده است گفت: اکنون قیمت مرغ در رنج مشخصی در حال حرکت است و نمی‌توان انتظار داشت که این محصول در سراسر کشور، فروشگاه ها و مناطق مختلف با یک قیمت واحد به فروش برسد.

وی تصریح کرد: مرغ در محدوده قیمت مشخص خود باید حرکت کند اما این بدان معنا نیست که با نرخ مصوب مخالفتی داشته باشیم.

حسن نژاد افزود: موضوع قیمت مرغ در خرده‌ فروشی ها در وزارت صمت دنبال می‌شود.

به گفته وی، در سه ماه گذشته به طور متوسط ۲۷ تا ۱۳۰ میلیون قطعه‌ جوجه‌ ریزی در کشور انجام شده که این رقم تامین‌ کننده نیاز کشور است.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha