۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
قالی اصفهان هنوز شناسنامه ندارد| کاهش صادرات از عرش به فرش
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

قالی اصفهان هنوز شناسنامه ندارد| کاهش صادرات از عرش به فرش

اصفهان - عصاچی؛ رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستبافت اصفهان گفت: شناسنامه دار شدن فرش اصفهان در شرایط فعلی ضروری است و می تواند در افزایش صادرات موثر باشد.

ساعد عصاچی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سبک و سیاق فرش ایران به شکلی است که کشورهای دیگر آن را دوست دارند و وجهه خوبی در دنیا دارد اما اکنون شاهد این هستیم که کشورهای رقیب مثل افغانستان، نپال و ترکیه با بهره گرفتن از طرح های ایرانی و کپی کاری آنها، فرش ما را به نام خودشان می فروشند.

وی افزود: اینکه صادرات فرش اصفهان به شکل جدی از عرش به فرش رسیده و صادرات میلیاردی فرش، میلیونی شده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستبافت اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه علت رکود صادرات فرش دستباف اصفهان چیست، گفت: متاسفانه چند سالی هست که تلاش شده که سایه تعهد ارزی از سر فرش برداشته شود و طی هشت سال تلاش، تمام مراحل اداری آن انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است و این باعث شده که شرایط صادرات فرش به شکل جدی تحت الشعاع قرار بگیرد و تعهد ارزی در کنار تحریم ها فرش را زمین گیر کند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد شناسنامه دار شدن فرش اصفهان می تواند باعث کاهش مشکلات شود، بیان کرد: به طور قطع این موضوع باعث می شود که صادرات فرش و عددهای آماری آن به شکل شفاف تری باشد و علاوه بر این چون تمامی مشخصات فرش‌های تولیدی در شناسنامه درج می‌شود؛ خریدار از این مشخصات در زمان خرید مطلع خواهد شد و می تواند با اطمینان خرید کند.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha