۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کاهش قیمت مس پس از یک دوره صعود در بازارهای جهانی| ریزش قیمت ادامه خواهد داشت
تحلیل بازار فلزات؛

کاهش قیمت مس پس از یک دوره صعود در بازارهای جهانی| ریزش قیمت ادامه خواهد داشت

قیمت جهانی مس پس از چند روز روند صعودی، روز سه شنبه با اندکی ریزش مواجه شده و به ۳.۶۶ دلار در هر کیلو رسیده و به نظر می رسد روند ریزشی موقت مس طی روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت جهانی مس پس از چند روز روند صعودی، روز سه شنبه با اندکی ریزش مواجه شده و به ۳.۶۶ دلار در هر کیلو رسید.

به گفته کارشناسان بازار فلزات اساسی، توقف روند صعودی مس موقتی بوده و می توان آن را به حرکتی برای تجمیع نیروی جدید جهت ادامه سیر صعودی قیمت تلقی کرد.

کاهش قیمت مس پس از یک دوره صعود در بازارهای جهانی| ریزش قیمت ادامه خواهد داشت

در حال حاضر، مهمترین حمایت قیمت مس روی ۳.۷۳ دلار (MA۵۰) قرار داشته که قیمت فعلی در زیر این محدوده قرار دارد که نشانگر سیگنال روند ریزشی یا خرسی برای کوتاه مدت است.

در صورت ادامه روند ریزش فعلی، می بایست منتظر ریزش تا سطح حمایت بعدی روی ۳.۵۷ دلار بود. همچنین در صورت از دست رفتن حمایت مذکور، نقطه حمایت مهم مس روی ۳.۵ دلار قرار دارد که به گفته کارشناسان، احتمال ریزش تا این نقطه زیاد است.

اما به لحاظ فاندامنتال، به نظر می رسد مس نیز از رویه حاکم بر سایر بازارها پیروی کرده و تا زمان انتظار دو فاکتور مهم اقتصاد آمریکا یعنی نرخ تورم و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نمی توان انتظار افزایش قیمت بیشتر را برای مس داشت.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha