۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
عملکرد توربین بادی ساخت چین بهتر از رقبای اروپایی است
غول پتروشیمی اروپا:

عملکرد توربین بادی ساخت چین بهتر از رقبای اروپایی است

مدیرعامل شرکت بزرگ پتروشیمی آلمانی BASF طی سخنانی گفت که توربین های بادی تولید چین به لحاظ قیمت و کارآیی عملکردی بهتر از رقبای اروپایی خود دارند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مدیرعامل شرکت بزرگ پتروشیمی آلمانی BASF طی سخنانی گفت که توربین های بادی تولید چین به لحاظ قیمت و کارآیی عملکردی بهتر از رقبای اروپایی خود داشته و به همین دلیل شرکت های تولید کننده توربین اروپایی را به حاشیه بازار رانده اند.

«مارتین برودرمولر» که این سخنان را در نشست خبری ویژه خود مطرح می کرد، گفت: توربین های بادی چینی بسیار بهتر از تولیدات ما بوده و همزمان ارزانتر نیز هستند. وی دلیل مشارکت BASF با شرکت های چینی در زمینه تولید توربین را فناوری به روز و البته تولیدات ارزانتر این توربین ها توسط شرکت های چینی عنوان کرد.

لازم به ذکر است، شرکت BASF در ماه جولای، با امضای قرارداد همکاری با شرکت ژانجیانگ چین، اقدام به سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید توربین های بادی در چین نمود. این شرکت مشترک قرار است توربین های مورد نیاز در سواحل دریای چین جنوبی را تامین نموده و کار خود را با نام تجاری «مینگیانگ BASF نیو انرژی» در چین دنبال خواهد کرد.

BASF البته در این قرارداد مشترک، تنها ۱۰ درصد از سهام مینگیانگ را به خود تخصیص داده و ۹۰ درصد مابقی سهام به شرکت چینی تعلق خواهد داشت.

مینگیانگ قرار است همچنین یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی مبتنی بر توربین های بادی را به سفارش استانداری گوآنگ دونگ تاسیس نماید که بر اساس جدول زمانبندی ارائه شده، این نیروگاه تا سال ۲۰۲۵ به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۲۵۵٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha