۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
صادرات کالا از زنجان ۳۲ درصد کاهش یافت
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی زنجان:

صادرات کالا از زنجان ۳۲ درصد کاهش یافت

زنجان- نادری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی زنجان،به صادرات کالا از استان طی هفت ماه امسال اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی میزان صادرات کالا ۲۳۸ میلیون دلار بوده که ۳۲ درصد کاهش دارد.

محمدرضانادری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،به صادرات کالا از استان زنجان طی هفت ماه امسال اشاره کرد و گفت: طی این بازه زمانی میزان صادرات کالا از استان ۲۳۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش دلاری، ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات،پروفیل، میلگرد، شمش فولادی، پلی پروپلین و مفتول مسی عمده کالاهای صادراتی از استان است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی زنجان گفت: گشورهای ترکیه با سهم ۵۷ درصد، عراق با ۲۱ درصد و روسیه با هشت درصد عمده مقصد صاراتی استان بوده است.

نادری تاکید کرد: درآمدهای گمرک استان در هفت ماهه امسال ۱۷ درصد افزایش داشته و ۸۷۳ میلیارد تومان بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: کشورهای ترکیه با ۴۹ درصد، امارات با ۱۵ درصد، سوییس با ۱۴ درصد و آلمان با هفت درصد عمده مبدا واردات کالا به استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان بیان داشت: همچنین ماشین آلات خط تولید، خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ورق هسته، پلی آمید و نوار پلاستیکی ،توتون و خاک معدنی بیشترین کالاهی وارداتی در این مدت به استان بوده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha