۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش افتتاح می‌شود
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش افتتاح می‌شود

سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور به مساحت کل ۲۵هکتار و با ظرفیت جابجایی ۶ میلیون نفر مسافر در سال و سیستم یکپارچه پذیرش مسافر، فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی‌در کیش افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار، ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش فردا با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌های ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش در ۲ طبقه شامل طبقه همکف با کاربری فضای عمومی، سالن انتظار مسافرین، خروجی گمرک، کریدورهای اصلی و فضاهای جانبی، کنترل امنیت و فضاهای تجاری است.

بنابر این گزارش این ترمینال دارای ۶ درگاه ورودی مسافری شامل ۵ درگاه در راهرو مسافران ورودی و یک درگاه از طریق اتوبوس، ۱۳ گیت خروجی (سالن ترانزیت)، ۱۰ دستگاه پل تلسکویی (PBB) برای انتقال و تبادل مستقیم مسافرین با هواپیما، سیستم انتقال بار مسافرین (BHS) به صورت اتوماتیک، ۴۸ دستگاه میز پذیرش مسافر، ۱۰ دستگاه پله‌ برقی و ۱۲ دستگاه آسانسور برای تردد در طبقات و سیستم‌های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی و پارکینگ روباز به ظرفیت ۵۲۰ خودرو در محوطه شمالی است.

همچنین مساحت کل زمین ۲۵هکتار، زیربنای ساختمان ترمینال ۴۹ هزار متر مربع، زیربنای موتورخانه، هزار و ۸۶۵ مترمربع و مساحت محوطه ۱۶ هکتار است.

بنابر این گزارش ترمینال جدید فرودگاه کیش، سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور به لحاظ ظرفیت و وسعت با قابلیت جابجایی۶ میلیون نفر مسافر در سال و سیستم یکپارچه پذیرش مسافر و انتقال بار است.

برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه کیش از شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای ساخت تجهیزات اصلی فرودگاهی از جمله BHS (سیستم انتقال بار مسافر) و PBB (پل‌های تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما و بالعکس) استفاده شده است.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha