۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸
تویوتا، لندکروز هیدروژنی را منطقی می داند؟ | خیز بزرگترین خودروساز دنیا برای استفاده از سوخت پاک
بازار گزارش می دهد؛

تویوتا، لندکروز هیدروژنی را منطقی می داند؟ | خیز بزرگترین خودروساز دنیا برای استفاده از سوخت پاک

شرکت خودروسازی تویوتا برای لندکروز یک موتور شش سیلندر وی شکل هیدروژنی به حجم ۳.۴ لیتر با قدرت ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور نصب و با این سوخت موتور احتراق داخلی را برای لندکروز حفظ می کند.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا معقتد است که دست یابی به آلایندگی صفر با حضور موتورهای احتراق داخلی امکان پذیر است. در حالی که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا مانند پورشه، مرسدس بنز و فورد به دنبال توسعه، سرمایه گذاری و تولید خودروهای برقی هستند، غول خودروسازی دنیا به دنبال استفاده از سوخت هیدروژن است. تویوتا مدعی است که این سوخت را در موتور ۱.۶ لیتری کرولا و یاریس تست و آن را در مسابقات اتومیبلرانی استفاده کرده است.

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده که با ترکیب گازوئیل و طراحی سیستم سوخت رسانی جدید، امکان استفاده از خودروهای هیدروژنی را فراهم کرده است. بزرگترین خودروساز ژاپنی موتور جدیدی برای لندکروز طراحی و تعبیه کرده که اکنون در حال تست آن در استرالیا است، این موتور شش سیلندر وی شکل نیروی تولیدی را به یک گیربکس ۱۰ اتوماتیک انتقال و آن را به محور عقب هدایت می کند.

لندکروز هیدروژنی طی مراسم یدک کشی در استرالیا معرفی شده است، میتسوماسا یاماگاتا، مدیر کارخانه خودروهای هیدروژنی تویوتا خصوص لندکروز هیدروژنی گفته است؛ «امکان انطباق موتور این خودرو با سایر محصولات وجود دارد، مزیت این فناوری تولید گشتاور و اسب بخار بیشتر برای حمل و نقل است.»

گروه خودروسازی تویوتا سال ۲۰۱۷ به صورت جدی استفاده از موتورهای هیدروژنی در محصولات خود را آغاز کرد

گروه خودروسازی تویوتا سال ۲۰۱۷ به صورت جدی استفاده از موتورهای هیدروژنی در محصولات خود را آغاز کرد، این شرکت ابتدا کرولا و سپس یاریس را هیدروژنی کرد. موتور این محصولات توان تولید ۱۶۱ اسب بخار و ۳۵۴ نیوتن متر گشتاور را دارند. موتور ارتقا یافته هیدروژنی برای لندکروز یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل است که می تواند ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور شش سیلندر ۳.۴ لیتر حجم داشته و روی سری ۳۰۰ لندکروز نصب شده است. این شرکت خودروساز معتقد است که بهترین راه حل استفاده از موتورهای احتراق داخلی برای لندکروز، تعبیه پیشرانه هیدروژنی است.

تویوتا، لندکروز هیدروژنی را منطقی می داند؟ | خیز بزرگترین خودروساز دنیا برای استفاده از سوخت پاک

تویوتا معتقد است که بهینه سازی طراحی موتور هیدروژنی برای لندکروز به آن امکان اجازه پیمایش بیشتر را می دهد، در صورتی که مخزن آب این خودرو می تواند با یکبار سوختگیری ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. البته این خودروساز ژاپنی اعلام کرده که بزودی میزان پیمایش خودروهای هیدروژنی را افزایش خواهد داد. گفتنی است که هم اکنون از ون های «هایس» هیدروژنی در اروپا و استرالیا که توسط تویوتا عرضه شده، استفاده می شود.

در HiAce، موتور احتراق داخلی در جلو قرار دارد در حالی که مخازن سوخت هیدروژن در زیر زمین نصب شده است. اینها آب کافی برای برد محدود کمتر از ۱۲۴ مایل (۲۰۰ کیلومتر) دارند، که ایده آل نیست اما باید از جایی شروع کنید، درست است؟

کد خبر: ۲۵۵٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha