۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
۳ درصد از عوارض پروانه ساخت مدارس به حساب آموزش و پرورش واریز می شود
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

۳ درصد از عوارض پروانه ساخت مدارس به حساب آموزش و پرورش واریز می شود

نمایندگان مجلس مصوب کردند ۳ درصد از عوارض پروانه صدور ساختمانی ساخت مدارس به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ۴ ماده ۹۲ این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۴ ماده ۹۲ این لایحه آمده است؛ در طول اجرای این قانون، سه درصد (%۳) عوارض موضوع بند (۳) ماده (۱۳) قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق محروم مصوب ۱۳۷۲/۱۰/۲۶ و تبصره های ماده(۴) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۹/۹/۲۶" طی قبض جداگانه توسط فرد به طور مستقیم به حساب وزارت آموزش و پرورش نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود تا صرف اهداف مندرج در قانون گردد.

لازم به ذکر است براساس بند ۳ ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق محروم؛ تا پنج درصد عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین ها، پذیره و نوسازی علاوه بر عوارض مذکور را شهرداری ها دریافت می‌کنند.

نمایندگان همچنین بند الحاقی ۵ ماده ۹۲ این لایحه را با ۱۵۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در بند الحاقی ۵ ماده ۹۲ این لایحه آمده است: هزینه کرد خیرین در ساخت، تکمیل و تجهیز طرح های عمرانی دارای مجوز سازمان یا دارای مجوز ماده (۲۳) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) یا دارای ردیف در جداول قانون بودجه سالانه کشور و طرح های استانی مصوب شورای برنامه ریزی استان، با پیشنهاد دستگاه اجرائی ذیربط و موافقت سازمان، مشمول هزینه قابل قبول مالیاتی است.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha