۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
مشارکت سازمان جهانی هواشناسی در کنفرانس تغییر اقلیم تهران
سرپرست معاونت پیش بینی سازمان هواشناسی کشور خبر داد

مشارکت سازمان جهانی هواشناسی در کنفرانس تغییر اقلیم تهران

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران مشارکت دارند.

به گزارش بازار، بهزاد لایقی سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: نهم و دهم بهمن ماه امسال سازمان هواشناسی کشور میزبان هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم است که با مشارکت سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس دارای مصوبه هئیت وزیران است و به صورت دوره‌ای هر چهار سال یک بار در کشور برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سازمان هواشناسی مرجع ملی تغییر اقلیم در کشور است و کارشناسان سازمان در تهیه و تدوین گزارش‌های بین‌المللی این حوزه به ویژه گزارش‌های سازمان جهانی هواشناسی مشارکت دارند.

لایقی افزود: این کنفرانس در بالاترین سطح برگزار می‌شود و سازمان هواشناسی کشور با همکاری برخی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای علمی ملی و بین‌المللی این رویداد را برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران می‌توانند در محورهای «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: سایت کنفرانس از هفته گذشته به آدرس www. iccc۷. ir در دسترس قرار گرفته و علاقه مندان می‌توانند به وسیله آن مقالات خود را بر اساس تقویم زمانی تعیین شده ارسال کنند.

لایقی اضافه کرد: بر اساس آخرین برنامه ریزی انجام شده این کنفرانس در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: از مهمترین محورهای کنفرانس می‌توان به «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» اشاره کرد.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha