۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
خسارات ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل در «کالپوش»| یک نفر همچنان مفقود است
معاون استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

خسارات ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل در «کالپوش»| یک نفر همچنان مفقود است

میامی- حمیدی معاون استاندار سمنان و رئیس قرارگاه مناطق سیل زده کالپوش گفت: برآورد می شود بخش کالپوش از بابت سیلاب اواخر هفته گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده باشد.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به سیل چهار روز قبل در کالپوش و تخریب بسیاری از خانه ها و ابنیه، تاکید کرد: از آنجا که این سیل یک خانم اهل رضوان را نیز دچار حادثه کرده بود در نتیجه یکی از اولویت ها و محورهای اقدام مشترک نیروهای امدادی جستجو برای این مفقودی بود.

وی با بیان اینکه ۹ اکیپ پنج نفره از هلال احمر استان سمنان و نیروهای مردمی در این زمینه به کار گیری شده است، افزود: متاسفانه گستردگی آب و گل و لای بسیار زیاد است و سبب شده تا جستجوها علیرغم تلاش های زیاد، این بانوی مفقود شده یافت نشده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه دومین محور پاکسازی شهر رضوان و روستاهای همجوار در کنار برآورد خسارات است، گفت: برای پاکسازی محورهای مواصلاتی و شهری از امکانات راه و شهرسازی شرق استان سمنان، بنیاد مسکن، شهرداری های شاهرود، میامی و رضوان کمک گیری شده است.

حمیدی با بیان اینکه تاکنون شهر رضوان حدوداً به اتمام رسیده است، گفت: خسارات وارده سیل به بخش کالپوش در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه این خسارات به جز خسارات وارده به خانه های مسکونی است، تاکید کرد: ۵۸۰ واحد مسکونی نیز دچار خسارت شده و نیاز به تعمیر دارند و همچنین ۱۰۸ واحد مسکونی دیگر نیز می بایست تخریب و دوباره ساخت و ساز در آنها صورت گیرد.

به گزارش بازار، کالپوش شرقی ترین بخش استان سمنان در شهرستان میامی است که یک شهر رضوان را در درون خود جای داده است. این منطقه با گلستان و خراسان شمالی هم مرز است.

کد خبر: ۲۵۵٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha