۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
افزایش ۳۱ درصدی خروج آب از سدهای کشور برای مصارف مختلف

افزایش ۳۱ درصدی خروج آب از سدهای کشور برای مصارف مختلف

میزان آب خروجی از سدهای کشور برای مصارف مختلف از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (۲۰ آبان) به چهار میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسید که رشد ۳۱ درصدی را نسبت به همین مدت در سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، گرچه پیش‌بینی‌شده بود وضعیت بارش‌ها در آبان ماه امسال بهبود داشته باشد، اما میزان بارش‌ها از کاهش ۱۸ درصدی نسبت به دوره بلندمدت و هفت درصدی نسبت به سال گذشته دارد؛ این در حالی است بر اساس تازه‌ترین اطلاعات مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور، میزان آب خروجی از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۲) تا روز ۲۰ آبان ماه از سدهای کشور برای مصارف مختلف با رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، در سال آبی گذشته و در بازه زمانی ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ تا روز ۲۰ آبان ماه همان ۱۴۰۱، بیش از ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده بوده است؛ این میزان امسال و از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۰ آبان به چهار میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که بیانگر ناترازی تولید و مصرف آب در کشور است.

همچنین با آنکه از ابتدای سال آبی جاری تا روز ۲۰ آبان حجم آب موجود در سدها به ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون (افزایش ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال) همراه شده، اما درصد پرشدگی سدها فقط ۴۰ درصد است. سال گذشته آبی حجم آب موجود در سدها ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود.

بنا بر این گزارش، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ آبان، ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده است. این میزان آب ورودی در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته که یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب بوده است، رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۵۵٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha