فناوری باید نیاز صنعت کشور را برطرف کند| فراخوان جشنواره و نمایشگاه فناورانه ربع رشیدی
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت:

فناوری باید نیاز صنعت کشور را برطرف کند| فراخوان جشنواره و نمایشگاه فناورانه ربع رشیدی

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت گفت: فناوری باید نیاز صنعت کشور را برطرف کند و این امر در تغییر شاخص‌ها و در ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار، امیرحسین اسدی روز یکشنبه (۲۱ آبان) در نشست خبری جایزه ملی فناوری ایران اظهار داشت: باید شاهد ورود فناوری‌های مسأله محور با پاسخگویی به نیاز صنعت کشور در تولید محصولات با کیفیت و صادرات محور باشیم.

وی افزود: نیاز است تا با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان، پارک های فناوری در داخل صنعت شکل بگیرند تا تغییر فرایند در فناورانه را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت از رتبه‌بندی شرکت‌های خدمات پس از فروش در آینده خبر داد و گفت: این یکی از طرح های وزارت صمت است که با جدیت پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در قالب تفاهمنامه ای که از سوی وزارت صمت صورت گرفته است ۱۵ همت برای کسب و کارها اختصاص خواهد یافت تا کسب و کارها را از حوزه بهره وری و خدمات پس از فروش بررسی کنیم.

اسدی با بیان اینکه تغییر شاخص های ارزشیابی در ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری است گفت: اکنون بیش از ۲ هزار دانشگاه با سه میلیون دانشجو و ۵۰۰ مرکز رشد در کشور داریم که متولی توسعه علم و فناوری هستند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی صنعت و دانشگاه با یکدیگر متفاوت است در حالی که باید از ظرفیت های موجود در راستای حل مشکلات صنعت کشور استفاده کرد، همچنین آمارها نشان می دهد چهار میلیون کسب و کار در کشور داریم که این بازار بزرگ برای فناوران است.

وی با اشاره به فراخوان جایزه فناورانه گفت: این جایزه در راستای ارزیابی فناوری از دیدگاه صنعت است بر این اساس طرح های فناورانه برتر که قابلیت تجاری سازی و سرمایه گذاری داشته باشند ارائه می شود.

اسدی عنوان کرد: هدف این جایزه نگاه خاص به فناوری است که در محورهای نوجوان فناور، مدرسه فناور، دانشگاه فناور، رسانه و فیلم حامی فناور برگزار می شود که در نهایت ٢٠ جایزه در چهار دسته در نظر گرفته شده که در راستای حل چالش های صنعت است ضمن اینکه در این جشنواره، هدف‌گذاری و شاخص ها مبتنی بر صادرات محوری مورد تاکید است.

یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) از ۱۴ تا ۱۷ آذر در تبریز
رضا کریملو مدیرعامل منطقه ویژه ربع رشیدی در ادامه این نشست اظهار داشت: زمان برگزاری نمایشگاه رینوتکس از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه است.

وی ادامه داد: فناوران از نقاط مختلف کشور به صورت منطقه ای و بین المللی در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بیان داشت: در این نمایشگاه جایزه فناورانه برای زیست بوم فناورانه کشور در نظر گرفته است تا با استفاده از ظرفیت های فناورانه نیازهای صنعت کشور را بررسی کنیم.

به گفته وی، هزار نیاز فناورانه در دبیر خانه این جشنواره و نمایشگاه فناورانه احصا شده است.

کریملو با بیان اینکه این جشنواره فناورانه در راستای شبکه سازی میان فناوران و بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است گفت: جذب و پرورش ایده های نوآوانه و فناوری های کاربردی، کمک به تجاری سازی فناوری، شناسایی و حمایت از فناوری های برتر و کمک به برند سازی، شناسایی نیازهای فناورانه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری آن ها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه این جشنواره و نمایشگاه فناورانه به آدرس رینوتکس مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری سالانه در تبریز برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در سال های گذشته با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی برگزار می شد که از سال ۱۳۹۶ با تغییر عنوان به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و نام اختصاری RINOTEX به فعالیت خود ادامه داده است.

دوره نخست نمایشگاه در سال ۱۳۸۴ برگزار شد و دوره های بعدی آن با فاصله ای ۹ ساله از سال ۱۳۹۳ به طور مستمر برگزار شده است.

تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده ها ی دانش محور، معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان، از جمله اهداف برگزای این نمایشگاه است.

کد خبر: ۲۵۵٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha