۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
اولین کارخانه فرآوری زعفران در مازندران احداث می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی ساری:

اولین کارخانه فرآوری زعفران در مازندران احداث می‌شود

ساری- علوی، مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به کشت زعفران در ۱۵ هکتار از مزارع شهرستان گفت: مجوز ساخت اولین کارخانه فرآوری و بسته بندی زعفران در استان صادر شده است.

سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به کشت ۱۵ هکتاری زعفران در شهرستان ساری، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار داخلی مجوز احداث اولین کارخانه فراوری و بسته بندی زعفران در مازندران صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه نمونه برداری و آنالیز شیمیایی زعفران تولیدی در شهرستان طی سال ۹۸ انجام شد، تصریح کرد: با توجه به آنالیز انجام شده، میزان کروسین زعفران تولیدی در این شهرستان ۲۹۴ است.

وی با اشاره به اینکه قدرت رنگی زعفران یکی از پارامترهای عمده تعیین کننده کیفیت زعفران می باشد که با اندازه گیری میزان کروسین موجود در آن مورد ارزیابی قرار می گیرد، افزود: کروسین زعفران تولیدی در مناطق بالادست این شهرستان ۴۰ واحد بیشتر از میزان کروسین تولیدی در زعفران ممتاز ۲۵۰ است.

وی با بیان اینکه سیاست مجموعه کشاورزی تمرکز بر ایجاد زنجیره کامل تولید زعفران از کاشت، داشت، برداشت تا عرضه آن در بازارداخلی و خارجی است، ادامه داد: راه اندازی این کارخانه با سرمایه گذاری شخصی در بخش دودانگه ساری انجام می شود.

علوی گفت: میزان عملکرد زعفران تولیدی در این شهرستان ۳ تا پنج کیلوگرم در هکتار است.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha