۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
افزایش چشمگیر قیمت روی در بازارهای جهانی متعاقب بروز آتش سوزی در «اوزرینوی» روسیه
تحلیل بازار جهانی فلزات؛

افزایش چشمگیر قیمت روی در بازارهای جهانی متعاقب بروز آتش سوزی در «اوزرینوی» روسیه

در پی رخداد آتش سوزی گسترده در معدن و کارخانه تولید فلز روی «اوزرینوی» در روسیه و توقف فعالیت این کارخانه، قیمت جهانی فلز روی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی رخداد آتش سوزی گسترده در معدن و کارخانه تولید فلز روی «اوزرینوی» در روسیه و توقف فعالیت این کارخانه، قیمت جهانی فلز روی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر تن شمش روی در پس رخداد این حادثه و افزایش نگرانی از عرضه جهانی روی، به بالای ۲۶۰۰ دلار رسیده که بالاترین افزایش قیمت روی طی یک سال گذشته محسوب می شود.

از سوی دیگر، قیمت هر تن فلز روی برای قراردادهای سه ماهه بورس فلزات لندن با افزایش ۱.۷ درصدی به ۲۶۱۲ دلار رسید که بالاترین قیمت از تاریخ ۲ اکتبر به این سو محسوب می شود.

گفته می شود حجم بالای تولید روی در کارخانه اوزرینوی روسیه و توقف تولید این واحد صنعتی در پی بروز آتش سوزی، منجر به کاهش چشمگیر عرضه جهانی روی شده است.

هلدینگ بزرگ مالی مورگان استنلی نیز در تازه ترین گزارش خود، حجم تولید سالانه روی در این واحد صنعتی روسی را ۳۵۰ هزار تن در سال عنوان کرده و اعلام کرد که به احتمال زیاد، فعالیت اوزرینوی تا اوایل سال آینده میلادی متوقف خواهد ماند که به معنای حذف رقم یاد شده از مجموع عرضه جهانی روی خواهد بود.

در همین راستا، شرکت تجاری «آمالگاماتد» که در زمینه تجارت جهانی روی مشغول به فعالیت است نیز اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی اوزرینوی برای تبدیل شدن به بزرگترین واحد صنعتی تولید کننده روی در جهان و حذف اتولید این کارخانه، وضعیت بازار تا حد چشمگیری مثبت و گاوی ارزیابی می شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha