۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
لایحه تسهیل در اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی آذرماه ابلاغ می شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

لایحه تسهیل در اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی آذرماه ابلاغ می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا ۱۰ روز آینده کار بررسی و رفع ایرادات لایحه «تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» به اتمام رسیده و از ابتدای آذر ابلاغ شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به سرنوشت لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه تسهیل در اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی با هدف کمک به واحدهای صنفی جهت اماده شدن برای اجرای قانون و زمان بندی انجام فرآیند کارپوشه های تخصصی برای واحدهای صنفی مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این لایحه مدت زمان لازم برای اجرای قانون از سوی صنوف در اختیار سازمان مالیاتی قرار می گرفت تا براساس یک جدول زمانبندی اجرایی شود، ادامه داد: زمانی که مراحل نهایی این لایحه در کمیسیون، صحن علنی و شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، تاریخ های اجرای آن از یک بازه زمانی خارج شده و ما باید در قانون اصلاحاتی را انجام می دادیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اصلاحیه باید متناسب با تاریخ های مربوطه شکل می گرفت، ادامه داد: با این حال گزارش موارد و ایرادات شورای نگهبان درباره این لایحه تا پایان شهریور ماه بررسی و به صحن علنی ارسال شده و ما امیدواریم در اولین روز پس از اتمام بررسی برنامه هفتم، بتوانیم قانون را با تاریخ های جدید و متناسب با شرایط فعلی نهایی کنیم.

وی تاکید کرد: پیرو رایزنی های صورت گرفته با هئیت رئیسه مجلس، پیش بینی می کنیم تا ۱۰ روز آینده کار بررسی و رفع ایرادات این لایحه به اتمام رسیده و پس از اعلام نظر شورای نگهبان، از ابتدای آذرماه ابلاغ شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha