۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
بروز مشکل در بزرگترین پروژه پتروشیمی خارجی آرامکو به دلیل کمبود کارگر در کره جنوبی!
با انتشار بیانیه رسمی اعلام شد؛

بروز مشکل در بزرگترین پروژه پتروشیمی خارجی آرامکو به دلیل کمبود کارگر در کره جنوبی!

شرکت نفت آرامکو عربستان با انتشار بیانیه ای از رخداد مشکل در پروژه ۷ میلیارد دلاری احداث مجتمع بزرگ پتروشیمی «شاهین» در کره جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت نفت آرامکو عربستان با انتشار بیانیه ای از وجود مشکل در پروژه ۷ میلیارد دلاری احداث مجتمع بزرگ پتروشیمی در کره جنوبی خبر داد.

بر اساس این گزارش، آرامکو دلیل بروز این مشکل را کمبود کارگر به ویژه کارگران ساده در کره جنوبی و مقررات سختگیرانه این کشور در ارائه روادید به کارگران خارجی اعلام کرده است. گفته می شود بخش زیادی از کارگران مشغول به کار در پروژه مشترک آرامکو و کره جنوبی به نام «شاهین» نیز به دلیل همین مشکلات، طی ماه های گذشته مجبور به ترک کره جنوبی شده اند.

کلنگ احداث پروژه شاهین در ماه مارس سال جاری میلادی به صورت پروژه مشترک میان آرامکو عربستان سعودی و شرکت S.Oil کره جنوبی در زمینی به مساحت ۳۰۰ کیلومتر در شهر اولسان کره جنوبی زده شد. این پروژه که مراسم افتتاحیه آن با حضور «یون سوک یئول» رئیس جمهوری کره جنوبی برگزار شد، بزرگترین سرمایه گذاری خارجی آرامکو محسوب شده و قرار است در دو زمینه پالایش فرآورده های نفتی و تولید محصولات پتروشیمی به فعالیت بپردازد.

گفته می شود ظرفیت نهایی تولید اتیلن در این پترو پالایشگاه خود ۱.۸ میلیون تن در سال بوده که به لطف فناوری روز کره جنوبی، کمترین میزان آلایندگی زیست محیطی را در بر خواهد داشت.

اما در حال حاضر، مشکل اصلی این است که بر اساس محاسبات انجام شده، روزانه حدود ۱۷ هزار کارگر می بایست در این پروژه مشغول به کار باشند تا بتوان آن را در سال ۲۰۲۶ و موعد مقرر مورد بهره برداری قرار داد. حال آنکه آرامکو معتقد است در زمینه تامین این تعداد نیروی انسانی با مشکل مواجه شده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha