۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
پرداخت ۴ میلیون تومان عیدانه به بازنشستگان صنعت نفت
همراه با مستمری آبان‌ماه انجام می‌شود

پرداخت ۴ میلیون تومان عیدانه به بازنشستگان صنعت نفت

رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: این هفته مراحل تصویب نهایی پایان می‌یابد و هم‌زمان با پرداخت مستمری و مقرری آبان‌ماه، ۴ میلیون تومان عیدانه مناسبتی تقدیم کارکنان بازنشسته می‌شود.

به گزارش بازار، عباس حاجی‌صادق در دیدار با جمعی از بازنشستگان گفت: یکی از رویکردهای مجموعه صندوق‌ها در دو سال اخیر، گرفتن راهبرد «سیمای بازنشستگان و شاغلان» بوده است و این موضوع در تصمیم‌ها و گفت‌گوهای درون‌سازمانی و بین‌دستگاهی تشریح و تأکید شده است.

وی افزود: معتقدیم توانمندسازی، توسعه و رشد انواع خدمات برای بازنشستگان، انگیزه‌بخشی به شاغلان محترم صنعت نفت است. از این‌ رو شاغلان باید سیمای آینده خود را در چهره کنونی بازنشستگان ببینند.

رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: در مرحله نخست آنچه برای خدمات‌رسانی به بازنشستگان و به‌دنبال آن برای شاغلان مهم است، تقویت و توسعه پایداری صندوق بازنشستگی نفت است. از این‌ رو در دو سال اخیر مقوله «پایداری صندوق‌ها» از منظر تناسب‌بخشی به منابع ورودی و خروجی در دستور کار قرار گرفت و به لطف خداوند دستاوردهای خیره‌کننده‌ای هم داشته است؛ در سال آینده شاهد بخشی از طرح‌های «خلق منابع پایدار» خواهیم بود.

حاجی‌صادق با اشاره به بعضی از مبانی ذاتی پایداری در صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: صندوق نفت از منظر ماهیت کسورپردازان دارای ویژگی‌های مهمی است، از جمله اینکه بسیاری از کسورپردازان سال‌های طولانی گاه دوره‌های بیش از ۴۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و میزان پرداخت آنها نیز بیشتر از نمونه‌های مشابه بوده است.

اجرای مبانی حقوقی و بیمه‌ای دلیل پایداری صندوق بازنشستگی نفت است

وی افزود: توجه خاص و اولویت‌دار به «محاسبات فنی (بیمه‌ای)» در همه‌سال‌های فعالیت صندوق نفت رکن همه برنامه‌ریزی‌ها بوده است، بنابراین در کنار مبانی حقوقی مناسب توجه به اصول بیمه‌ای از دلایل پایداری صندوق است. صندوق نفت هیچ‌گاه از منابع دولتی، بودجه و سایر موارد مشابه استفاده نکرده و ۷۶ سال است که از محل منابع داخلی خود تعهداتش را انجام می‌دهد.

‌رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: پایداری کنونی صندوق نفت که گذشتگان نیز در آن سهیم هستند محصول تصمیم‌گیری ارکان تخصصی آن است و امیدواریم روند پایداری صندوق‌ها در شأن صنعت پیشران نفت، رشد و توسعه یابد.

حاجی‌صادق در پایان از طی فرآیند مصوبه پرداخت مبلغ عیدانه نیز خبر داد و گفت: به مناسب میلاد با سعادت امام حسن عسگری علیه‌السلام (دوم آبان‌ماه) هیئت‌ رئیسه صندوق‌ها پیشنهادی را به‌منظور پرداخت عیدانه به بازنشستگان و بازماندگان صندوق‌ها تصویب کرد که این هفته مراحل تصویب نهایی آن تمام و هم‌زمان با پرداخت مستمری و مقرری آبان‌ماه، مبلغ ۴ میلیون تومان عیدانه مناسبتی تقدیم کارکنان بازنشسته خواهد شد. خانواده بازماندگان نیز مانند سایر پرداختی‌ها به‌تناسب سهم، این مبلغ را همراه با مقرری آبان‌ماه دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha