۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
ضرورت گفتمان سازی در مسئله فرهنگ کار
معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار مطرح کرد

ضرورت گفتمان سازی در مسئله فرهنگ کار

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گفتمان سازی در حوزه فرهنگ کار باید در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در همه ارکان کشور مورد تاکید باشد.

به گزارش بازار، نشست هم‌اندیشی جهاددانشگاهی و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این نشست که با حضور «حسن مسلمی نائین» رئیس جهاد دانشگاهی، «محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علیرضا کلانتر» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، زمینه‌های همکاری و تعامل بیشتر این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور در این نشست با تسلیت شهادت مظلومانه مردم فلسطین گفت: امیدواریم هرچه زودتر ریشه رژیم صهیونیستی، این غده سرطانی کنده شود و همگی نماز را در قدس و به امامت رهبر انقلاب اقامه کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در طول دوران انقلاب اسلامی دستاوردهای قابل توجهی را برای جامعه داشته است گفت: تلاش مدیران در جهاد دانشگاهی همواره بر حل مسائل اصلی کشور بوده است.

مسلمی نائینی با تاکید بر این که اصلاح فرهنگ کار و کارآفرینی از خود اشتغال‌آفرینی سخت‌تر است، گفت: جوانان امروز توان کار کردن دارند، اما این تصور که باید پشت میز بنشینند و ثروت به دست بیاورند، مشکلاتی در جامعه به وجود آورده است که باید این نگاه و فرهنگ تغییر کند.

وی با اشاره به این که در اسلام هم تأکیدات زیادی بر تلاش و کوشش شده است، گفت: اصلاح فرهنگِ کار کردن، پشتوانه علمی -نظری نیاز دارد که جهاد دانشگاهی با توجه به داشتن حوزه علوم انسانی قوی می‌تواند در این حوزه ورود کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با ابراز اینکه روند جهاد دانشگاهی روحیه جهادی، نگاه علمی با رویکرد فرهنگی است، گفت: اینها مولفه‌های مهمی در فرهنگ کار هستند که ما به دنبال پیاده‌سازی آن در جامعه هستیم.

چکشیان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت منزلت کار در جامعه، گفت: با توجه به ضرورت گفتمان سازی در مسئله فرهنگ کار، شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ کار را جزو چهار دستور اصلی خود قرار داده و نیز میز تخصصی فرهنگ کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است. یعنی موضوع فرهنگ کار و تلاش به عنوان گفتمان غالب بین مدیران ارشد فرهنگی در حال شکل گیری است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار با ابراز اینکه دو مسئله را در حوزه فرهنگ کار به موازات هم دنبال می‌کنیم افزود: اول منزلت کار و تلاش که باید ارزشمند شود و ارتقا یابد و دوم انتقال مؤلفه‌های فرهنگ کار همانند وجدان کاری، مسئولیت‌پذیری، تعاون و کار گروهی و ... که در همین راستا ۲۴ مؤلفه به عنوان مؤلفه‌های اصلی فرهنگ کار احصا شده است.

در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری بین معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی منعقد گردید.

کد خبر: ۲۵۴٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha