۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
قیمت لاستیک ابتدای سال آینده آزاد می شود| کاهش قیمت تایر در رینگ های ۱۳،۱۴ و ۱۵ اینچی
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به بازار خبر داد؛

قیمت لاستیک ابتدای سال آینده آزاد می شود| کاهش قیمت تایر در رینگ های ۱۳،۱۴ و ۱۵ اینچی

میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به بازار گفت: براساس گفته های علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صمت، از ابتدای سال آینده آزادسازی قیمت تایر انجام خواهد شد.

امید محمدی؛ بازار: قیمت گذاری دستوری عامل اصلی شکاف قیمت از کارخانه تا بازار است، این سیاست «آزادی بازار» را از بین برده و مانع از دسترسی آسان مشتریان به کالاهای مصرفی می شود. دخالت دولت ها در تعیین نرخ محصولات مصرفی مانند تایر، روغن موتور و حتی خودرو را به کالاهای سرمایه ای تبدیل کرده است.

جمال میرزایی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص آزادسازی قیمت تایر با هدف تنظیم گری بازار به خبرنگار این رسانه گفت: «موضوع آزادسازی قیمت تایر تنها راه حل موجود در جهت رفع بحران فعلی بازار لاستیک خودرو کشور است. براساس گفته های علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صمت، از ابتدای سال آینده آزادسازی قیمت تایر انجام خواهد شد.»

این مقام صنفی با اشاره به دغدغه اصلی مشتریان جهت خرید تایرهای سواری با نرخ مصوب، اظهار داشت: تولید لاستیک نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تایرسازان با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند.

میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه شکاف قیمت تایر از کارخانه تا بازار کاهش خواهد داشت، بیان کرد: قیمت تایر از کارخانه تا بازار در رینگ ۱۵ اینچی کاهش قابل توجهی داشته است، بزودی رینگ های ۱۴ و ۱۳ اینچی نیز در بازار افت قیمت محسوسی خواهند داشت.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص تقاضا بیشتر از مصرف برای لاستیک با رینگ ۱۳ اینچی به «بازار» توضیح داد: تولیدکنندگان برنامه افزایش تولید این رینگ را در دستور کار قرار داده و حجم واردات قابل توجهی نیز برای این سایز انجام شده است. اما متاسفانه عده ای سود جود لاستیک را از کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه ای کردند، بزودی دپو تایر سبب زیان برای این سودجویان در بازار خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۴٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      0 0
      بعضی اقلام یا قوت غالب مردمن یا مثل لاستیک با جون مردم در ارتباط هستند اگه کسی توانایی خرید لاستیک نو نداشته باشه مجبوره لاستیک مستهلک استفاده کنه و ....خواهشاً گرون نکنید که منجر به اتفاقات ناگوار نشه