۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
اجرای سیاست یکپارچه سازی صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای هدف
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد

اجرای سیاست یکپارچه سازی صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای هدف

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یکپارچگی و همکاری صادرکنندگان محصولات پتروشیمی می تواند زمینه ساز حضور موفق تر و پایدار ایران در بازارهای بین المللی باشد.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه حضور در ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی واردات چین CIIE، اظهار کرد: محصولات مختلف تولیدی مجتمع های پتروشیمی کشورمان با بالاترین کیفیت در کشورهای مختلف جهان عرضه می شود و دراین مسیر همگرایی میان صادر کنندگان ضروری است.

وی با بیان این که باید از رقابت منفی میان صادر کنندگان صنعت پتروشیمی جلوگیری شود، گفت: صادر کنندگان در تراز جمهوری اسلامی و به دور از هرگونه رقابت منفی باید فعالیت کنند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای یکپارچگی و تعامل میان صادر کنندگان برنامه ریزی های مطلوبی را انجام داده است.

شاهمیرزایی تصریح کرد: باید بازارهای هدف را با حکمت و عزت شناسائی کنیم و در عرضه و فروش، منافع کشور را مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بدخواهان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف شکست خورده اند، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اتخاذ سیاست های منسجم و راهبردی، به دنبال فراهم کردن حضور یکپارچه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای هدف است.

وی افزود: کشور چین در حالی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول در جهان است که به عنوان یکی بزرگترین وارد کننده محصولات پتروشیمی نیز محسوب می شود که با توجه به میزان ظرفیت تولید متانول در صنعت پتروشیمی ایران، عمده بازار تولید کنندگان ایران این کشور است.

شاهمیرزایی به روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران در برنامه های هفتم و هشتم توسعه اشاره کرد و با تاکید بر حمایت کامل از سرمایه گذاری های خارجی در طرح های جدیدپتروشیمی، افزود: هاب های جدید توسعه پتروشیمی در مناطق مکران، انرژی بر پارسیان، فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر)، دیر، کنگان و نیز هاب جدید لامرد از ظرفیت بالای تولید انواع محصولات متنوع پتروشیمیایی برخوردار است.

وی افزود: در برنامه های توسعه پیش رو منطقه جاسک به قطب پتروپالایشگاه های کشور تبدیل خواهد شد که با جذب سرمایه گذاری های جدید ضمن افزایش ظرفیت تولید در بالادست، با پیاده سازی سیاست تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد شهرک های صنعتی و پتروشیمیایی، صنایع پایین دست نیز در منطقه رشد قابل توجهی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ طرح توسعه ای در صنعت پتروشیمی در دست اجراست که با سرمایه گذاری های جدید سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران متنوع تر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که برنامه راهبردی صنع پتروشیمی ایران تبدیل تهدیدها به فرصت های بالقوه است، گفت: خودکفایی در تامین نیازهای صنعت و تامین کالاها و تجهیزات به عنوان یک راهبرد مورد توجه قراردار دو شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری و تلاش تمام فعالان صنعت به دنبال داخلی سازی نیازهای صنعت تا ۶ سال آینده است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: تمام کاتالیست های مورد استفاده در تا پایان دولت سیزدهم با محوریت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و همکاری مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان، داخلی سازی می شود و تاکنون نیز دستاوردهای بزرگی رقم خورده است.

شاهمیرزایی ادامه داد:با برنامه ریزی های انجام شده تمام کاتالیست ها، جاذب ها و آغاز گرها در صنعت پتروشیمی بومی سازی خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۴٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha