۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
در ۲ سال گذشته نرخ بیکاری جوانان کاهش چشمگیری داشته است
سخنگوی دولت:

در ۲ سال گذشته نرخ بیکاری جوانان کاهش چشمگیری داشته است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه معاونان جوانان استان‌ها باید حلقه وصل ایده‌ها و افکار و اندیشه‌های آن‌ها به سایر دستگاه‌ها باشند، از کاهش چشمگیر نرخ بیکاری جوانان در ۲ سال اخیر گفت.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست هم اندیشی معاونان امور جوانان سراسر کشور و همکاران ستادی حوزه جوانان که در تهران برگزار شد گفت: از اینکه مخاطب معاونان جوانان ادارات استان ها، جوانان هستند جای خوشحالی است، زیرا آن‌ها همواره پویا و سرحال و صاحب ایده و فکر هستند.

وی افزود: معاونان جوانان استان‌ها باید حلقه وصل ایده‌ها و افکار و اندیشه‌های آن‌ها به سایر دستگاه‌ها باشند.

سخنگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: رویکرد آقای رییسی درباره استفاده از جوانان کاملا مشخص است، زیرا ما در این دولت معاون رییس جمهور و وزیر جوان کم نداریم و از بین استاندارها هم چند جوان فعال داریم؛ این افراد در گزارش های مختلف از عملکرد برتر برخوردار و مطلبوبیت کارهای آن‌ها نشانه مهر برتر استفاده از جوانان است.

بهادری جهرمی گفت: در بین برخی از معاونان وزرا جوانان دهه شصتی هم داریم؛ در حوزه‌های مختلف و جلسات متفاوت ستادی و حتی نشست‌های دولت هم جوانان در کنار افراد با تجربه‌ حضور دارند.

وی افزود: تا کنون سه جلسه شورای عالی جوانان برگزار شده و در آخرین جلسه رییس جمهور دستور تشکیل شورای عالی نوجوانان دادند ضمن اینکه آقای رئیسی در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰ جلسه با دانشجویان در دانشگاه‌ها داشته اند.

سخنگوی دولت گفت: معاونان جوانان استان‌ها باید ظرفیت‌های جوانان را شناسایی کرده و نظرهای آن‌ها را برای حکمرانی بهتر دریافت کنند. وی تاکید کرد: در ۲ سال اخیر نرخ بیکاری جوانان کاهش چشمگیری داشته است.

بهادری جهرمی افزود: در کنار تسهیلات ازدواج و تسهیلات مسکن در دولت سیزدهم، تسهیلات فرزندآوری هم برای اولین بار داشتیم که اتقاقا عملکرد خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: وام مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از زیر ۱۰۰ میلیون تومان ابتدای دولت به ۳۵۰ میلیون تومان در شرایط فعلی رسیده است؛ در مجموع میزان افزایش سقف وام‌ها بیش از سه برابر شده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: میانگین حقوق سربازان در سال ۹۹ پانصد هزار تومان بود که هم اکنون حقوق سربازان مجرد ۴ میلیون و پانصد هزار تومان و حقوق سربازان متاهل ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است؛ حقوق سربازان مجرد بیش از ۱۰ برابر و حقوق سربازان متاهل بیش از ۱۷ برابر شده است.

وی افزود: باید عملکرد دولت فعلی را بررسی کنیم نه دولت سابق را؛ باید این کار را برای پیشرفت بیشتر انجام بدهیم، زیرا عملکرد دولت سابق که اصلا مناسب نبوده است.

بهادری جهرمی گفت: تورم شهریور ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد، یارانه ۴۵ هزار تومان و حقوق سرباز مجرد ۵۰۰ هزار تومان بود که هم اکنون تورم با ۲۰ درصد کاهش به ۳۹ درصد، یارانه به ۴۰۰ هزار تومان و حقوق سرباز مجرد به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار رسیده است.

وی در مورد صف دریافت تسهیلات ازدواج هم گفت: علی رغم اینکه ثبت نام جدید و درخواست این وام ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافت، ولی صف انتظار ۱۰۰ هزار نفر کاهش داشته است. برای رییس جمهور و دولت هم برچیده شدن این صف مهم است، اما همچنان ثبت نام جدید داریم و عملا امکان صفر شدن این صف ممکن نیست.

بهادری جهرمی افزود:، چون در حال کاهش تورم هستیم باید میزان اعطای وام‌ها را کنترل کنیم. کنترل بانک هم اکنون ماهانه است و بانک مرکزی به شدت این موضوع را رصد می‌کند و در صورتی که شاخص آن‌ها بهتر شود می‌توانند وام بیشتری بدهند در غیر این صورت امکان اعطای وام آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۲۵۴٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha