پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم به ۶۳ درصد رسید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم به ۶۳ درصد رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۲۳ درصد به ۶۳ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک، افزود: یکی از موضوعات مهم زیرساخت‌های ارتباطی، شبکه ملی ارتباطات است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید شده است و مطالبه ایشان است.

وی بیان کرد: مطالبه رهبری در این راستا، هدف‌گذاری کشورهای پیشرفته قرار گرفته که بسیاری از آنها کار را تمام کرده‌اند اما در کشور به دلیل کش و قوس و تغییر دولت‌ها مورد غفلت قرار گرفته و یک دهه از وقت کشور تنها صرف سند نوشتن شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تمام منابع وزارت ارتباطات برای تحقق شبکه ملی ارتباطات که زیرساخت توسعه کشور در ده‌های آینده است بسیج شده و خودم مسئولیت آن را برعهده گرفتم هر هفته سه جلسه منظم در این خصوص برگزار می‌شود.

زارع‌پور اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، باکیفیت، امن در گسترده جغرافیایی جمهوری اسلامی است که می‌تواند کشور را در بخش‌های مختلف بیمه کند.

وی عنوان کرد: آینده و زندگی بشر به شکل دیجیتال است و این بخش از اهمیت جدی برخوردار است و باید در جای جای کشور محقق شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر اساس تاییدیه مرکز ملی فضای مجازی که ناظر اجرای پروژه شبکه ملی ارتباطات است، پیشرفت این طرح در دولت به ۶۳ درصد رسیده که هفت کلان پروژه دارد و ۲۰۰ پروژه ذیل آن شکل گرفته است.

کد خبر: ۲۵۴٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha