۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
اقتصاد دریامحور در استان بوشهر جان جدیدی می گیرد| از آبزی پروری تا تجارت دریایی و گردشگری ساحلی
محمدی زاده در گفت و گو با بازار:

اقتصاد دریامحور در استان بوشهر جان جدیدی می گیرد| از آبزی پروری تا تجارت دریایی و گردشگری ساحلی

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از رونق اقتصاد دریاپایه در استان بوشهر خبر داد و گفت: آبزی پروری، تجارت دریایی و گردشگری ساحلی توسعه می یابد.

احمد محمدی زاده در حاشیه نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته جاری سیاست های اقتصاد دریامحور را ابلاغ فرمودند و باید در راستای عملیاتی کردن این سیاست ها اهتمام ورزیم.

وی افزود: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه دریا و اقتصاد دریا پایه دارد و در دو سال اخیر بیشترین تمرکز حوزه اقتصادی استان بوشهر بر روی تجارت دریایی و اشتغال حول محور دریا بوده است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اجرای طرح های پرورشی آبزیان شامل پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو و همچنین طرح های گردشگری ساحلی و تجارت دریایی با شتاب و حساسیت خاصی پیگیری و اجرایی شده و این روند تداوم دارد.

محمدی زاده از افزایش صادرات و واردات در گمرکات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تجارت دریایی رونق یافته و با اجرای طرح توسعه بنادر استان و افزایش امکانات و تجهیزات بندری، این روند ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کاهش تعرفه های گمرکی و همچنین تسریع در ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر مساله مهمی است که انتظار داریم اجرایی شود.

استاندار بوشهر گفت: کاهش هزینه های انبارداری نیز از موارد مهمی است که باید پیگیری و اجرایی شود تا بازرگانان و تجار، مجبور به پرداخت هزینه سنگین نباشند.

محمدی زاده بیان کرد: کوتاه تر شدن فرایند ترخیص کالا یک مساله محوری است که علاوه بر کاهش هزینه های انبارداری، موجب رونق کسب و کار نیز می شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha