۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
لزوم توجه به شهر دوستدار کودک در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری گرگان
رئیس شورای شهر گرگان تاکید کرد

لزوم توجه به شهر دوستدار کودک در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری گرگان

گرگان- رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ضمن بیان اینکه اقدامات انجام شده در راستای شهر دوستدار کودک در گرگان کافی نیست، گفت: توجه به این بخش در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری گرگان بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی مهری شامگاه چهارشنبه در همایش روز جهانی شهرسازی با موضوع شهر دوستدار کودک اظهار کرد: در قرن های اخیر جامعه شهری رشد بسیار زیادی داشته است و این رشد همچنان ادامه دارد، طبق پیش بینی های انجام شده در سال ۲۰۵۰ حدود ۷۰ درصد جمعیت جهان در شهرها ساکن خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در سال ۱۳۳۵ حدود ۲۸ درصد جمعیت کشور شهرنشین بودند و امروز این آمار به ۶۰ درصد یعنی ۶۵ میلیون نفر رسیده است که ۶۵ درصد از این جمعیت هم ساکن ۳۱ مرکز استان هستند.

مهری گفت: از دهه ۸۰ به بعد هزار و ۲۰۰ هکتار توسعه شهری در گرگان رخ داده و ۹۰۰ هزار اصله درخت در این توسعه قلع و قمع شد.

وی بیان کرد: ۲۵ درصد مساحت شهری گرگان به بافت های فرسوده تعلق دارد و ۲۰ درصد مسکن های بی کیفیت در این مناطق واقع شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شهر دوستدار کودک بیان کرد: از بین همه شهرهای کشور ۱۲ شهر که پیشینه تاریخی و فرهنگی دارند به عنوان شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شدند که گرگان هم یکی از این شهرها است.

مهری با اشاره به اقداماتی که در راستای شهر دوستدار کودک در این شهر شمالی انجام شده، گفت: هر دستگاهی به صورت جداگانه اقداماتی انجام داده ضمن اینکه شهرداری مرکز استان به مناسب سازی در پارک ها و آموزش های مقررات ترافیکی در پارک ترافیک بسنده کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک سری اقدامات اشتراکی بین آموزش و پرورش و شهرداری شکل گرفته و مطالعاتی هم در شهرداری گرگان و حوزه شهرسازی انجام شده که کافی نیست.

مهری ابراز امیدواری کرد که در بودجه سال آتی شهرداری گرگان ردیف مخصوص شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از همه دستگاه ها خواست که در راستای نزدیک شدن به شهری که دوستدار کودک باشد، کمک کنند زیرا ایده وجود دارد اما بروکراسی های اداری اجرا را با چالش مواجه می کند.

کد خبر: ۲۵۴٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha