۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تلاش نظام مهندسی ساختمان گلستان برای ترویج «شهر دوست دار کودک»
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان مطرح کرد

تلاش نظام مهندسی ساختمان گلستان برای ترویج «شهر دوست دار کودک»

گرگان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از تلاش سازمان برای ترویج «شهر دوست دار کودک» خبرداد و گفت: اقدامات این سازمان در راستای شهر دوستدار کودک از سال ۹۰ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، دانیال قاسمی شامگاه چهارشنبه در همایش روز جهانی شهرسازی با موضوع «شهر دوستدار کودک» اظهار کرد: نام گذاری روزی به نام «روز جهانی شهرسازی» باعث بیدار شدن ضمیر تصمیم گیران و تصمیم سازان می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: برنامه ریزی درست در حوزه شهرسازی باعث بهبود زندگی بشر و در نتیجه سبب ایجاد جامعه پویا تر خواهد شد.

وی با اشاره به شهر دوستدار کودک گفت: یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) هم به محیطی که کودک در آن رشد می کند، تاکید دارد لذا در صورتیکه این موضوع در حوزه شهرسازی دارای اهمیت باشد، قطعا می توانیم امیدوار باشیم تا پتانسیل های بالقوه کودکان به حالت بالفعل در بیاید.

قاسمی بیان کرد: از سالیان گذشته که پروژه شهر دوستدار کودک توسط یونیسف کلید خورد، کشور های زیادی به آن ملحق شدند.

وی یادآور شد: در سال ۸۶ شهر تهران به عنوان دبیر خانه شهر دوستدار کودک در خاورمیانه انتخاب و در همان راستا همه شهرها تلاش کردند در راستای این مهم حرکت کنند که شهر گرگان هم در سال های اخیر به عنوان یکی از شهرهای دوستدار کودک تعیین شده است.

وی به عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در این خصوص اشاره و اظهار کرد: اقدامات این سازمان در راستای شهر دوستدار کودک از سال ۹۰ آغاز شد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات نقاشی دیواری، دیوار نویسی برای کودکان، برگزاری جشنواره استانی «شهر دوستار کودک» در گرگان و گنبد در سال ۹۶، طراحی و نصب اِلمان شهر دوستدار کودک در گرگان، برگزاری چندین جشنواره «به سوی شهر دوستدار کودک»، طراحی شخصیت انیمیشنی «مهندس یار»، چاپ برنامه هفتگی با شعار آموزش قوانین و مقررات ساختمان و تدوین کتاب مقررات ساختمان برای مهندسان کوچک از جمله اقدامات این سازمان طی سال های اخیر بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: با نگاهی به عملکرد نظام مهندسی متوجه می شویم که این سازمان در جهت رشد شهر دوستار کودک پیش رفته و امیدواریم در سال های آینده عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشیم.

کد خبر: ۲۵۴٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha