۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
خطر رکود در کمین منطقه یورو

خطر رکود در کمین منطقه یورو

در ماه اکتبر، ۲۰ عضو از اتحادیه اروپا، بدترین ماه خود در تولید را از زمان همه گیری کرونا سپری کردند.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش جدید موسسه اس اند پی گلوبال، اقتصاد منطقه یورو در ماه اکتبر با وخامت تقاضا در سراسر این اتحادیه با بیشترین سرعت طی سه سال اخیر منقبض شد. شاخص پی ام آی (PMI) فعالیت تجاری در ماه گذشته از ۴۷.۲ در ماه سپتامبر تا ۴۶.۵ کاهش یافت که نشان دهنده انقباض سریع و قابل توجه در تولید است. ماه اکتبر پنجمین ماه متوالی بود که شاخص پی ام آی به زیر سطح آستانه ۵۰ رسید. اس اند پی نوشت: با اشاره به چشم انداز تاریک اقتصادی، اشتغال دچار رکود شد و یک دوره ۳۲ ماهه اشتغال زایی متوقف شد. رکود شدیدتر فعالیت‌ها در ماه اکتبر، منعکس کننده پسرفت عملکرد ارائه دهندگان خدمات بود، زیرا کاهش سطح تولید کارخانه، با آنچه در ماه سپتامبر مشاهده شد، باقی ماند. با این حال، داده‌های آخرین نظرسنجی نشان دهنده سومین ماه متوالی است که در آن تولید، در هر دو بخش تحت نظارت، کاهش یافته است.

این بررسی هم نشان داد که در سراسر منطقه یورو، به استثنای اسپانیا، که در آن فعالیت بخش خصوصی در ماه اکتبر ثابت بود، تولید به صورت گسترده کاهش یافت. آلمان و فرانسه به انقباض شدید خود ادامه دادند، در حالی که ایتالیا سریع‌ترین رکود خود را از سال گذشته ثبت کرد. ایرلند اولین کاهش تولید خود را در ۱۱ ماه گذشته ثبت کرد. بدون در نظر گرفتن ماه‌های متضرر از همه‌گیری کرونا، افت اخیر در تجارت، شدیدترین کاهش از ماه سپتامبر ۲۰۱۲ بود، که طی آن منطقه یورو درگیر بحران بدهی دولتی بود.

به نظر می‌رسد که بخش خدمات در منطقه یورو در سه ماهه پایانی امسال از دور خارج شده است. ماه اکتبر سومین ماه متوالی است که فعالیت‌های تجاری در حال افزایش است. سیروس دلا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ، گفت: سقوط شدید کسب‌وکارهای جدید، تصویر مطلوبی برای آنچه در پیش است ترسیم نمی‌کند. اقتصاددانان هشدار داده اند که ممکن است تولید اقتصادی در منطقه یورو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ دوباره کاهش یابد که نشان دهنده رکود است.

کد خبر: ۲۵۴٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha