۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
اولین کارخانه تولید «ال ان جی» کشور در کیش احداث می‌شود

اولین کارخانه تولید «ال ان جی» کشور در کیش احداث می‌شود

اولین کارخانه تولید LNG با ظرفیت تولید ۱۰ تن در روز و با بهره گیری از توان شرکتهای دانش بنیان داخلی در کیش احداث می‌شود.

به گزارش بازار، طبق تفاهم نامه سه جانبه امضا شده فیمابین سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت ساخت تجهیزات آریا اروند مراحل احداث‌ این کارخانه توسط بخش خصوصی و با حمایت بخش دولتی به زودی در جزیره کیش آغاز می‌شود.

«مهام مومنی» رییس هیات مدیره شرکت ساخت تجهیزات آریا اروند در حاشیه امضای این تفاهم نامه و در گفت و با ایرنا اظهار کرد: این شرکت فناور به عنوان اولین شرکت سازنده پکیج‌های فرایندی پیش ساخته در ایران، احداث کارخانه تولید LNG در کیش را بر عهده دارد.

وی‌ با بیان‌ اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری شرکت ماکان گاز مایع کیش به عنوان بخش خصوصی احداث می‌شود، اضافه کرد: هدف اصلی از احداث این کارخانه، تامین سوخت برخی از مصارف عمومی جزیره کیش و جایگزینی گاز با گازوئیل در خودروهای سنگین و نیمه سنگین است.

اولین کارخانه تولید «ال ان جی» کشور در کیش احداث می‌شود

«مومنی» با بیان اینکه این کارخانه به عنوان اولین کارخانه تولید LNG در کشور به خلق ارزش متمایز در تولید انرژی پاک و جلوگیری از اتلاف سوخت در کشور کمک شایانی می‌کند، گفت: امیدواریم با کمک بخش دولتی از ظرفیت‌های موجود جهت هم افزایی و بهره مندی از حداکثر توان خود در راستای اجرای پروژه مذکور بهره مند شویم چرا که این طرح نقطه عطفی در تکمیل زنجیره ارزش بازیابی گاز و تولید بومی گاز طبیعی مایع شده در کشور قلمداد می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی ما خودکفایی در تولید این محصول در مرحله نخست و برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای منطقه در قدم‌ بعدی خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۴٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha