دیدار استاندار و هیات اقتصادی البرز با سرکنسول‌گری ایران در شانگهای چین

دیدار استاندار و هیات اقتصادی البرز با سرکنسول‌گری ایران در شانگهای چین

استاندار و هیات اقتصادی البرز با سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین دیدار کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق البرز، در این دیدار مجتبی عبداللهی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان البرز در حوزه‌های مختلف اقتصادی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی این استان تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت تداوم حضور فعالان اقتصادی استان در دوره‌های آتی نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین و دیگر رویدادهای خارجی پیش‌رو افزود: در این راستا و در قالب پیشبرد یکسری تمهیدات و پیاده‌سازی اقدامات ویژه برای حضور موفق و پیوسته فعالان عرصه تولید، صنعت، صادرات و دیگر بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی بهتری خواهیم داشت.

استاندار البرز با اشاره به حضور چشم‌گیر تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین به منظور توسعه صادرات از کشورمان گفت: با توجه به توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز امید است که شاهد پویایی بیشتر در این مسیر باشیم.

عبداللهی با مثبت ارزیابی کردن حمایت مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کشور چین از توسعه سطح مراودات بین‌المللی دو جانبه میان طرفین گفت: در این مسیر استفاده از توانمندی‌های شهر شانگهای و پیوند آن با ظرفیت‌های البرز به منظور توسعه روابط دو جانبه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و عمرانی اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دیدار با سرکنسول گری جمهوری ایران در شانگهای چین گفت: این اقدامات به طور حتم تاثیر بالایی در توسعه صادرات ایران و در مقابل تامین نیازهای وارداتی کشور چین خواهد داشت.

در ادامه این نشست علی محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای به رویکرد ویژه دولت برای تسهیل حضور فعالان اقتصادی کشورمان در رویدادهای خارجی اشاره داشت.

وی با توجه به حضور مقامات عالی رتبه کشور از جمله دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و عباس علی‌آبادی وزیر صمت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین ۲۰۲۳ و بازدید از بخش‌های مختلف این رویداد مهم عنوان کرد: همراهی مقامات و مسئولان دولت در چنین نمایشگاهایی به پویایی فعالیت‌های اقتصادی و پیاده‌سازی پروژه‌های کلان در این زمینه کمک خواهد کرد.

در ادامه پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز نیز با اشاره به حضور واحدهای تولیدی و صنعتی استان در نمایشگاه واردات بین‌المللی شانگهای چین در سال ۲۰۲۳ بیان کرد: استان البرز تنها استانی است که مجموعه‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی آن به صورت جداگانه و در قالب یک هیات اقتصادی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی البرز برای نخستین مرتبه در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین حضور یافته‌اند، عنوان کرد: بر ای هموار کردن این مسیر و تسهیل امور مربوط به اقتصاد کلان و در سطوح بین‌المللی نیاز به تسهیل‌گری بیشتر از سوی دولت است.

وی تاکید کرد: امید است از سوی دولتمردان کشورمان شرایطی فراهم شود که فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران انگیزه و تمایل بیشتری برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی پیدا کنند.

در بخشی دیگر از این دیدار، اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی البرز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در حضور سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین پرداختند.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha