۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
توسعه اینترنت باید به نفع مردم جهان باشد
رئیس جمهور چین:

توسعه اینترنت باید به نفع مردم جهان باشد

پینگ، رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ تاکید کرد که توسعه اینترنت باید به نفع مردم جهان باشد و خدمات بهتری به مردم عرضه کند.

به گزارش بازار، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ (WIC) با ویدیو کنفرانس سخنرانی کرد.

کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ از امروز (چهارشنبه) ۱۷ تا ۱۹ آبان، در شهر ووجن در استان جه جیانگ واقع در شرق چین برگزار می شود. موضوع اصلی امسال «ساخت دنیای دیجیتال فراگیر، بهره برداری مشترک و انعطاف پذیری همکاری با یکدیگر برای ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک در فضای مجازی» اعلام شده است.

امسال دهمین سال برگزاری کنفرانس جهانی اینترنت در شهر ووجن است. طی ده سال گذشته، شی جین پینگ همواره «ساخت جامعه ای با سرنوشت مشترک در فضای مجازی» را خواستار بوده است.

شی خاطرنشان کرد: همه کشورها باید با تقویت مشورت، گسترش اجماع و تعمیق همکاری، به طور مشترک جامعه ای با سرنوشت مشترک در فضای مجازی بسازند تا ضمن ایجاد فضای مجازی برابر، منطقی تر، باز و فراگیرتر و برخودار از امنیت، ثبات و نیروی محرکه، اینترنت بهتری را در خدمت به مردم جهان ارایه دهند.

رئیس جمهوری چین بر بهبود دسترسی عمومی به خدمات مبتنی بر اطلاعات، پر کردن شکاف دیجیتال و بهبود معیشت مردم با توسعه اینترنت تاکید کرد.

شی همچنین خاطرنشان کرد که باید فضای امن و صلح آمیز، مطابق با قوانین سایبری هر کشور و بدون اهداف هژمونی طلبانه، رویارویی بلوک ها و مسابقه تسلیحاتی در فضای سایبری تشکیل شود.

شی اذعان کرد که باید به مبارزه با جرایم سایبری، تقویت امنیت داده ها، حفاظت از اطلاعات شخصی و پاسخ مناسب به خطرات و چالش های ناشی از توسعه فناوری علمی برای قوانین، جامعه و اخلاق ادامه داد.

وی افزود: چین مایل به همکاری با همه طرف‌ها برای اجرای ابتکار جهانی حکمرانی هوش مصنوعی و ترویج توسعه ایمن هوش مصنوعی است.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha