۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
امضای ۴ تفاهم‌نامه جدید با واحدهای صنعتی در سازمان ملی زمین و مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امضای ۴ تفاهم‌نامه جدید با واحدهای صنعتی در سازمان ملی زمین و مسکن

مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به‌زودی ۴ تفاهم‌نامه مشترک در قالب صنعت‌شهرها میان سازمان ملی زمین و مسکن و واحدهای صنعتی در استان‌های البرز، کرمانشاه، شرق سمنان، خراسان رضوی منعقد خواهد شد.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی در نشست پیگیری پروژه‌های مشارکت، سرمایه‌گذاری و صنعت‌شهرها با اشاره به لزوم برقراری تعادل بین مشارکت، واگذاری و فروش اموال سازمان اعلام کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن ظرفیت همه این روش‌ها در سازمان وجود دارد و باید با تدبیر مدیران بین این سیاست‌ها تعادل برقرار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اینکه در این نشست بررسی آخرین وضعیت زمین‌های تخصیص داده شده به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت افزود: در این راستا برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان‌های فارس، ارومیه و سیستان و بلوچستان زمین تأمین شده است.

مالکی اضافه کرد: سهم سازمان و شرکت از این اراضی در کارگروه‌های مربوطه در استان مصوب شده و به‌زودی فراخوان آن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری مسائلی از جمله مذاکره با بانک‌ها، آخرین وضعیت شهرک‌های استان فارس، تهیه دستورالعمل استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی و ساخت شهرک‌ها، تهیه طرح یکپارچه برای اراضی و زمین‌های موضوع ماده ۱۰ قانون جهش تولید برای ساخت مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پروژه بلوار معلم زاهدان با مساحت بیش از ۱۴ هزار متر مربع و پروژه شهید اسرافیلی ارومیه هم از دیگر پروژه‌هایی بود که در این نشست بررسی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص پیشبرد سیاست صنعت‌شهرها در این سازمان هم گفت: تاکنون برای حدود ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها، زمین تأمین شده و فرایند اجرا در دست اقدام است و برای حدود ۹۰ هزار واحد پیشنهاداتی داشته‌ایم که زمین‌های آن در دست تأمین است.

مالکی اظهار داشت: ساخت صنعت‌شهرها از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان حوزه صنعت است که در آن زمین از طرف دولت تأمین می‌شود و مدیریت پروژه برعهده واحد صنعتی است.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha