۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
آنچه که باید در مورد معامله جفت ارز یا ترید بدانیم

آنچه که باید در مورد معامله جفت ارز یا ترید بدانیم

شناسایی بهترین جفت ‌ارزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران کریپتوکارنسی و مخصوصاً مبتدی‌های این حوزه است.

به گزارش بازار، شناسایی بهترین جفت ‌ارزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران کریپتوکارنسی و مخصوصاً مبتدی‌های این حوزه است. اگر برای شما هم سؤال است که پرسودترین جفت کوین‌ها برای ترید ارز دیجیتال کدام است، باید بدانید که انتخاب بهترین گزینه ترید کردن ارز دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه مقاله با معاملات جفت ارزها و ویژگی‌های ترید کردن آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم و راه‌های شناخت بهترین ترکیب بازار را خواهیم دانست. تا انتها همراه ما باشید.

منظور از تریدر  و ترید ارز دیجیتال چیست؟

به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارد که هر فرد می­‌تواند به دلخواه، با یکی از آن­ها شروع به معامله کند. از سمتی  فرد معامله‌گر یا تریدر (Trader)، با هدف کسب سود به ترید ارز دیجیتال با توجه به نمودارهای قیمتی و اخبار بازار می‌پردازد. یک تریدر حرفه­‌ای کسی است که:

منظور از معامله جفت ‌ارز چیست؟

در بازار رمزارزها به دارایی‌هایی که بتوان آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کرد، جفت ‌ارز گفته می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر دو ارزی که بتوان آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کرد، جفت ‌ارز نام دارند. جالب است که بدانید ترید ارز دیجیتال بیت کوین، اتر، تتر و باینسس کوین نسبت به سایر رمزارزهای کریپتوکارنسی طرفداران بیشتری دارد. اگر برای شما هم سؤال است که کاربرد اصلی جفت ‌ارزها چیست، باید بدانید که آن‌ها نقش مهمی در تسهیل و تسریع روند تراکنش‌ها دارند؛ درواقع ازطریق جفت ارزها می‌توان هزینه مابین انواع ارزهای دیجیتال را مقایسه و ازطریق ترید و عملیات جفت‌سازی به ارزش ارز مدنظر دست یافت. برای تریدینگ جفت‌ ارزها نیز می‌توانید به صرافی‌ها و سایر پلتفرم‌های معاملاتی کریپتوکارنسی مراجعه کنید. باتوجه به تنوع جفت‌ ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود که بستری را به‌جهت ترید کردن ارز دیجیتال انتخاب کنید که از ارزهای بیشتری پشتیبانی می‌کند؛ به‌این‌ترتیب و با ایجاد کوچکترین فرصت‌ها نیز می‌توانید به سود خوبی برسید.

بهترین جفت ارزها برای ترید ارز دیجیتال

برای‌آنکه بتوانید از معاملات جفت ارزها بیشترین سود را کسب کنید، لازم است که مناسب‌ترین آن‌ها را برای ترید ارز دیجیتال انتخاب کنید. برای داشتن انتخابی مطمئن و پرسود، توجه به هدف‌های سرمایه‌گذاری در اولویت است؛ درواقع هر تریدر باید با استفاده از روش‌های تحلیل بازار، مشورت با معامله‌گرهای حرفه‌ای و افزایش اطلاعات ازطریق سایت‌های معتبر کریپتوکارنسی، بهترین جفت ارزها را برای ترید انتخاب کند. آشنایی با بهترین و کم‌ریسک‌ترین جفت ارزها نیز تا حد زیادی کمک‌کننده خواهد بود. به همین جهت در ادامه تعدادی از مهم‌ترین‌ها را معرفی می‌کنیم:

جفت ارز بیت کوین / تتر

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین جفت ارزهای بازار، بیت کوین و تتر است که ارز BIT ارز پایه و تتر رمزارز دوم است. ترکیب بیت کوین و تتر آنقدر هیجان‌انگیز است که بسیاری از معامله‌گران آن را به ترید دیگر جفت ارزها ترجیح می‌دهند.

اتریوم / تتر

اتریوم و تتر نیز از دیگر غول‌های کریپتوکارنسی هستند که بسیاری از سرمایه‌گذاران از آن‌ها برای ترید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. در این جفت ارز، اتریوم ارز پایه و تتر ارز ثانویه است. برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که ETH/USDT یک جفت ارز با حجم معاملاتی بسیار بالا هستند.

لایت کوین / تتر

با افزایش امکانات شبکه بلاک‌چین رمزارزهای مختلف مانند لایت کوین، معامله جفت ارز آن با سرعت زیادی در حال گسترش است. اگر شما هم علاقه به ترید این جفت ارز دارید، باید بدانید که لایت کوین ارز پایه و تتر، ارز دوم است. LTC/USDT ترکیب جذاب و در حال رشدی است که بسیاری از معامله‌گرها از آن برای کسب درآمد و معامله استفاده می‌کنند.

ترید ارز دیجیتال

ریپل / تتر

یکی‌دیگر از جفت ارزهای معروف دنیای کریپتو کارنسی، ریپل/ تتر است که ریپل رمزارز اولیه و تتر رمزارز ثانویه شناخته می‌شود. ترید این ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال گسترش است و طرفداران زیادی دارد.

بیت کوین / اتریوم

BTC/ETH یکی‌دیگر از جفت ارزهای محبوب صرافی‌های ارز دیجیتال است که توسط بسیاری از آن‌ها پشتیبانی می‌شود. در این جفت ارز، بیت کوین رمزارز پایه و اتریوم ارز دیجیتال دوم محسوب می‌شود.

بایننس کوین / تتر

بااینکه ممکن است که این ترکیب کمی جدید و متفاوت از سایرین باشد، درحال‌حاضر یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین جفت ارزهای بازار است. معامله‌گرهایی که ازاین‌طریق معاملات خود را به انجام‌ رسانده‌اند، براین باورند که اگر ترید این جفت ارزها به‌صورت اصولی صورت بگیرد، با حاشیه سود خوبی همراه خواهد بود.

بررسی مزایای معامله جفت ارزها

معامله جفت ارزها یک فرصت ایدئال برای سرمایه‌گذارانی است که به‌دنبال یک ترید آسان و مطمئن هستند و به‌نوعی نمی‌خواهند که خود را درگیر نوسانات بازار کنند. حاشیه سود این روش ترید ارز دیجیتال به‌قدری خوب و مناسب است که بسیاری از معامله‌گران حتی حرفه‌ای‌های بازار نیز آن را دنبال می‌کنند. اگر شما هم ازجمله سرمایه‌گذارانی هستید که به ترید جفت ارزها علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌شود که در ابتدا به‌خوبی آن‌ها را بشناسید و سپس برای انجام معاملات اقدام کنید. با انجام این اقدام مثبت، حاشیه سود شما تضمین‌شده خواهد بود. از دیگر مزایای ترید رمزارزهای جفت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مزایای ترید جفت ارزها تسهیل فرآیند معامله و امکان انتقال سریع‌تر وجوه است. با درنظرگرفتن سرعت تأیید تراکنش‌ها، کسب سود حتی از کوچکترین فرصت‌های معاملاتی بازار حتمی خواهد بود.
  • برای سرمایه‌گذارانی که امنیت معاملات برای آن‌ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است، ترید جفت ارزها بهترین خواهد بود؛ چراکه در صرافی‌های غیرمتمرکز انجام می‌شود.
  • بهره بردن از فرصت‌های معاملاتی ریز و درشت یکی‌دیگر از مزایای ترید ارز دیجیتال در قالب جفت ارزهاست.
  • با استفاده از ارزهای جفت‌شده این قابلیت برای تمام کاربران بازار فراهم است که در دیفای نیز سرمایه‌گذاری کنند.

آنچه که باید در مورد معامله جفت ارز یا ترید بدانیم

بهترین جفت ارز بازار کریپتوکارنسی برای ترید کردن ارز دیجیتال کدام است؟

اگر که با معرفی بهترین جفت ارزهای بازار، برای شما هم سؤال شده است که بالاخره کدام یک برای ترید ارز دیجیتال بهتر است، باید بدانید که نکات این مقاله صرف آشنایی هرچه بیشتر شما با محبوب‌ترین جفت ارزهای کریپتوکارنسی نگارش شده است و تأکیدی بر خرید یا ترید آن‌ها نیست. برای‌آنکه بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید، لازم است که به استراتژی معاملاتی خود توجه ویژه داشته باشید. شرکت در دوره‌های آموزشی مربوط به تریدینگ ارزهای دیجیتال، تحلیل دقیق شرایط بازار با توجه به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و سایر روش‌های تحلیلی به شما کمک می‌کند تا بهترین ترکیب جفت ارزی را بیابید. مشورت‌کردن با تحلیل‌گران و معامله‌گرهای مطرح بازار نیز کارآمد خواهد بود. به‌نظرشما چه روش‌های دیگری برای انتخاب بهترین و پرسودترین جفت ارزهای بازار وجود دارد؟

کد خبر: ۲۵۴٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha