۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کاهش قیمت جهانی سنگ آهن در پی محدودیت معاملاتی وضع شده در بورس فلزات چین
تحلیل بازار فلزات؛

کاهش قیمت جهانی سنگ آهن در پی محدودیت معاملاتی وضع شده در بورس فلزات چین

قیمت جهانی آهن در پی تصمیم بورس دولتی چین برای محدودسازی تعداد معاملات آتی این فلز با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت جهانی آهن در پی تصمیم بورس دولتی چین برای محدودسازی تعداد معاملات آتی این فلز با کاهش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر تن سنگ آهن ۶۲ درصد وارداتی به شمال شمال چین طی روز معاملاتی سه شنبه با کاهش ۰.۶۹ درصدی به ۱۲۶.۰۱ در هر تن کاهش یافت.

کاهش قیمت جهانی سنگ آهن در پی محدودیت معاملاتی وضع شده در بورس فلزات چین

در همین حال، هر تن سنگ آهن در بورس فلزات دالیان چین با کاهش ۰.۴۸ درصدی به ۱۲۶.۸۱ دلار رسید. این کاهش قیمت در حالی صورت گرفته که بورس فلزات دالیان با انتشار دستورالعملی جدید اعلام کرد که تعداد قراردادهای آتی کوتاه مدت و بلند مدت منعقد شده در بستر این بورس برای بازه زمانی ژانویه تا می ۲۰۲۴ نباید از هزار فقره در روز تجاوز نموده و در حقیقت، سقف تعداد قراردادهای آتی آهن را محدود نموده است.

بورس فلزات دالیان همچنین تاکید کرده است که تعداد قراردادهای آتی سنگ آهن برای بازه های زمانی دیگر نیز نباید از ۲ هزار فقره در روز تجاوز نماید. گفته می شود این مقررات، منجر به کاهش جذابیت سرمایه گذاری بر روی آهن در میان خریداران شده که همین موضوع منجر به ریزش قیمت جهانی سنگ آهن برای روز معاملاتی سه شنبه شده است.

با اینحال، باید به این نکته توجه داشت که در صورت تغییر سیاست های فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی طی روزهای آتی، می توان شاهد افزایش قیمت فلزات صنعتی در بازارهای جهانی بود.

کد خبر: ۲۵۴٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha