۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
بریتانیا توسط ثروتمندان و برای ثروتمندان اداره می شود| «فقر گسترده» گریبانگیر ششمین اقتصاد جهان
گلوبال تایمز گزارش داد

بریتانیا توسط ثروتمندان و برای ثروتمندان اداره می شود| «فقر گسترده» گریبانگیر ششمین اقتصاد جهان

در بریتانیا نابرابری عمدا ایجاد شده است تا ثروت مشترک مردم این کشور به دست کسانی که در حال حاضر بیش از اندازه کافی ثروت دارند، هدایت شود.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا مقاله ای با قلم «مارک بلکلاک» با عنوان «بریتانیا توسط ثروتمندان و برای ثروتمندان اداره می شود» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

گزارش ها حاکی از آن هستند که بریتانیا در اوج سونامی سختی قرار گرفته و به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای برای کمک به کسانی که توسط این موج غرق می‌شوند وجود ندارد. سیاستمداران بریتانیایی دوست دارند ادعا کنند که اقتصاد ۲.۲ تریلیون پوندی (۲.۶۸ تریلیون دلاری) بریتانیا ششمین اقتصاد بزرگ در جهان است و این دلیلی بر سلامت قوی آن است.

شاید نظر برخی افراد این گونه باشد اما از نظر اکثر سیاستمداران و اقتصاددانان دلیلی بر قوی بودن آن نیست زیرا در یکی از ثروتمندترین کشورهای کره زمین با ۱۷۱ میلیاردر که عمدتاً توسط سیاستمداران میلیونر اداره می شود، غنایم این اقتصاد قابل توجه به طور فزاینده ای به طور نابرابر انباشته می شود. انگلیس به سرزمین داشته ها و نداشته ها تبدیل شده است و بدتر هم می شود. سختی های شدید قبلاً نادر بود، اما اکنون به امری عادی تبدیل شده است.

بریتانیا نه تنها خانه تعداد زیادی از افراد ثروتمند بزرگ است، بلکه مهد پدیده رقت انگیزی است که باید هر کشور توسعه یافته ای را شرمنده کند: فقدان تخت برای کودکان

تفاوت های فاحش شیوه های زندگی متضاد روی نمودار در دو نقطه افراطی نشان داده شده است. بریتانیا نه تنها خانه تعداد زیادی از افراد ثروتمند بزرگ است، بلکه مهد پدیده رقت انگیزی است که باید هر کشور توسعه یافته ای را شرمنده کند: فقدان تخت برای کودکان.

امروزه در بریتانیا بیش از یک میلیون کودک قادر به استراحت شبانه راحت نیستند و صدها هزار کودک روی زمین می‌خوابند. در حالی که اقتصاد در پایین ترین سطح خود قرار دارد، سوناک و جرمی هانت وزیر خزانه داری آمریکا به این فکر می پردازند که رشد بهترین راه برای احیای اقتصاد است و رشد بهترین راه برای کمک به فقرا از طریق به دست آوردن پولشان است.

با اقدام جدید دولت سوناک بانکداران می توانند به خود پاداش های نامحدود دهند و این مهم سیلی بر صورت فقیرترین اقشار بریتانیاست

سالگرد ورود سوناک به داونینگ استریت در این ماه با اقدام جدیدی مشخص شد - اقدامی که به بانکداران اجازه می‌دهد پاداش‌های نامحدود دریافت کنند. این محدودیت ها در سال ۲۰۰۸ برای جلوگیری از معاملات مالی پرخطر که باعث بحران مالی شده بود، محدود شد.

حالا این سقف برداشته شده و می توانند میلیاردها دلار به خودشان بپردازند. این اقدام به عمد برای کمک به ثروتمندان محاسبه شده و سیلی بر صورت فقیرترین اقشار بریتانیا است که وضعیت بدترشان به تازگی توسط گزارش های سازمان های خیریه جداگانه برجسته شده و نشان می دهد در بریتانیا محرومیت بیداد می کند و دولت برنامه ای برای مقابله با آن ندارد.

فقر پایین‌ترین معیار موجود برای سنجش میزان پایین‌تر از استانداردهای زندگی عادی مردم است. بنیاد خیریه جوزف راونتری گزارش داده است که ۳.۸ میلیون نفر که یک میلیون نفر از آنها کودک هستند- در بدترین وضعیت فقر قرار دارند و قادر به تامین هزینه های گرم کردن خانه، بهداشت و تغذیه خود نیستند.

حتی خانواده‌های کارگری یا آن‌هایی که دارای مزایا هستند برای بقا به بانک‌های مواد غذایی وابسته هستند. این مطالعه کاهش حمایت دولتی و افزایش تورم انرژی و مواد غذایی را مقصر دانست. سال گذشته، گزارش دیگری حاکی از آن بود که ۱۴.۴ میلیون نفر در فقر به سر می برند - آنهایی که در فقر هستند فقیرترین افراد هستند و تعداد آنها در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

در بریتانیا نابرابری عمدا ایجاد شده است تا ثروت مشترک ملت به دست کسانی که در حال حاضر بیش از اندازه کافی ثروت دارند، هدایت شود

گزارشی از موسسه خیریه باتل که به کودکان نیازمند کمک می کند، حکایت از این دارد که چگونه جوانان بدون کفش برای زنده ماندن به دزدی مواد غذایی متوسل می شوند و از بیماری روانی ناشی از زندگی در خانه های تاریک و سرد رنج می برند، زیرا والدین آنها توانایی پرداخت هزینه های برگشت را ندارند.

بارناردو یکی از باسابقه‌ترین سازمان‌های کودکان در بریتانیا، گزارش داد که بیش از یک میلیون کودک - حدود یک کودک از هر ۹ کودک در بریتانیا - اکنون تحت تأثیر «فقر تخت» قرار دارند: ۷۰۰ هزار نفر مجبورند با خواهر و برادر یا والدین خود یک تخت مشترک داشته باشند و ۴۴۰ هزار نفر روی زمین می‌خوابند. زیرا درآمد خانواده با افزایش قیمت سوخت، مسکن و مواد غذایی از بین می رود.

نابرابری، به طور غم انگیز، یکی از ویژگی های زندگی در سراسر جهان است. چیزی که این امر را در بریتانیا استثنایی می کند این است که به نظر می رسد عمدا ایجاد شده است تا ثروت مشترک ملت به دست کسانی که در حال حاضر بیش از اندازه کافی ثروت دارند، هدایت شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha