۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
۵۷۶ مجتمع خدمات بین راهی در مسیرهای مواصلاتی در حال ساخت است
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۵۷۶ مجتمع خدمات بین راهی در مسیرهای مواصلاتی در حال ساخت است

امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر ضرورت تعامل این دستگاه‌ها در راستای تسهیل اقامه نماز کاربران جاده‌ای در راه‌های کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست هم‌اندیشی این سازمان با ستاد اقامه نماز کشور و موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی بر ضرورت تعامل این دستگاه‌ها در راستای تسهیل اقامه نماز کاربران جاده‌ای در راه‌های کشور تاکید کرد.

امانی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ۱۰۱۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در کشور در حال بهره‌برداری است که ۵۷۶ مجتمع در حال احداث است و با احداث این تعداد مجتمع خدمات رفاهی، در هر ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی یک مجتمع خدمات رفاهی خواهیم داشت و ۹۹۰ موافقت نامه اصولی نیز در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه طرح احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به برکت نام حضرت امیرالمومنین (ع) در مسیرهای کمتر توسعه‌یافته، افزود: از ۱۱۰ نمازخانه بین راهی که برنامه‌ریزی شده، تاکنون ۴۰ نمازخانه احداث شده و تا یک سال و نیم آینده ۷۰ نمازخانه باقیمانده که با تامین منابع لازم از سوی وزارت متبوع احداث می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در سال گذشته ۲۰ نمازخانه بین راهی افتتاح شد و هم اکنون ۳۰ نمازخانه دیگر در حال احداث است.

امانی با اشاره با ایجاد قابلیت جدید در سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ برای مشاهده حد ترخص و مسافت شرعی شهرهای کشور، توضیح داد: خوشبختانه با این امکان جدید در سایت مرکز مدیریت راه های این سازمان، مسافران جاده‌ای می‌توانند با مشاهده نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی نسبت به برنامه‌ریزی برای اقامه فریضه نماز و روزه خود اقدام کنند.

در این جلسه همچنین قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این امکان جدید برای کاربران اهمیت دسترسی مخاطبان به اطلاعات فوق را یادآور شد و افزود: ضروری است از طریق سایت‌های معتبر، دسترسی‌هایی ایجاد شود تا استفاده کنندگان جاده‌ای از حد ترخص‌ها و مسیرهای شرعی اطلاع پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل اطلاعات به منظور بارگذاری و رونمایی در مرحله بعدی ضروری خواهد بود. بنابراین شایسته است با خلاقیت نمادی طراحی شود تا اطلاعات در قالب تابلوهای اطلاع‌رسانی نیز در طول جاده‌های کشور نصب شود.

حجت‌السلام و المسلمین فلاح زاده مدیر موسسه موضوع شناسی احکام فقهی نیز اظهار داشت: قدم گذاشتن در راستای افزایش فرهنگ ایمنی و حفظ جان مردم باید در سرلوحه کارها قرار گیرد.

در این جلسه ایجاد تابلوهایی با ساختار متحدالشکل، ارائه مفاهیم دینی از جمله احکام نماز و مسافر و تهیه آیین‌نامه‌ای با هدف قرار گرفتن مبنای عملکرد همکاری سه مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است، با توجه به ایجاد قابلیت مشاهده حد ترخص و مسافت شرعی شهرهای کشور در سایت ۱۴۱، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مجموعه همراه از مرکز مدیریت راه‌های این سازمان بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزییات این قابلیت جدید برای کاربران جاده‌ای در تسهیل انجام فریضه نماز قرار گرفت.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha