۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد کسب و کار خانگی صرفا برمنبای اعتبارسنجی
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اعلام کرد

اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد کسب و کار خانگی صرفا برمنبای اعتبارسنجی

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس مصوبه امروز کمیسیون اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارهای خانگی صرفا برمبنای اعتبارسنجی یا اخذ سفته از متقاضی انجام می‌شود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در تشریح مصوبات امروز(سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه) کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: ادامه رسیدگی به موارد ارجاعی برنامه هفتم توسعه از صحن علنی مجلس دستور کار امروز کمیسیون تلفیق بود؛ براساس یکی از مصوبات امروز مقرر شد، آب‌بهای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورتی که در الگوی مصرف باشد به صورت رایگان محاسبه شود، همچنین آب‌بهای خانواده‌هایی که تحت پوشش این دو نهاد نیستند، در صورت رعایت الگوی مصرف، به صورت رایانه‌ای مانند قبل محاسبه می‌شود، آب‌بهای خانواده‌هایی که براساس تعداد خانوار بیش از الگوی مصرف خود آب مصرف کنند، به صورت افزایش پلکانی تعیین می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور مقرر شد، شورایی در استان‌ها با عضویت سازمان تبلیغات، امور اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، شهرداری مرکز استان و دستگاه‌های ذیربط و به ریاست نماینده ولی فقیه تشکیل شود و بدون دخالت در امور اجرایی مساجد، بحث مدیریت، راهبردی و سیاست‌گذاری در خصوص مساجد استان را برعهده داشته باشند؛ دبیرخانه این موضوع در سازمان تبلیغات اسلامی مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد: به جهت عمق‌بخشی و توسعه امر زیارت مقرر شد شورای ملی زیارت به شورای عالی زیارت ارتقا پیدا کند و دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود، این شورا ظرف ۶ ماه از زمان لازم الاجرا شدن قانون برنامه جامع زیارت شامل تسهیل در امر زیارت، امور فرهنگی و اجتماعی زائر و... را برای طی مراحل قانون به هیات وزیران و مجلس ارائه دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اعطا تسهیلات به متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارهای خانگی که در ماده ۶ برنامه هفتم به آن اشاره شده صرفا برمبنای اعتبارسنجی یا اخذ سفته از متقاضی یکی دیگر از مصوبات بود که این موضوع کمک بسیار مهمی در تسهیل اخذ تسهیلات موردنیاز متقاضیان کسب و کارهای خانگی است.

زنگنه افزود: در مصوبه دیگر، مقرر شد در طول سال‌های برنامه هفتم یک درصد به سهم بودجه قوه قضائیه از بودجه عمومی کشور افزوده شود به این معنا که این عدد از ۲.۹ درصد به ۳.۹ درصد در پایان برنامه هفتم افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: همچنین به نیروهای مسلح اجازه داده شد که در پادگان‌ها و مکان‌هایی که مالکیت آن‌ها براساس سند رسمی در اختیار نیروهای مسلح است، در صورتی که در آن اماکن، معادنی وجود داشته باشد، نسبت به اخذ مجوز برای کار اکتشاف و استخراج معدن اقدام کنند، البته حقوق دولتی معادن براساس قوانین جاری کشور اخذ خواهد شد باید توجه کرد مصوبات مذکور برای نهایی شدن باید به تایید صحن علنی مجلس برسد.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha