۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
رونمایی از ۴۱۰ محصول فناورانه در جشنواره و فن بازار صنعت برق
رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق پژوهشگاه نیرو عنوان کرد

رونمایی از ۴۱۰ محصول فناورانه در جشنواره و فن بازار صنعت برق

مافی، مدیر کمیته علمی جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق گفت: در جریان این جشنواره از ۴۱۰ محصول فناورانه رونمایی می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی مافی مدیر کمیته علمی جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران در نشست خبری نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با بیان اینکه رفع چالش‌های صنعت برق ایران با استفاده از ظرفیت نخبگان از اهداف این جشنواره است، گفت: پارک علم و فناوری نیرو بعد از برگزاری جشنواره و فن بازار شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی از سال ۸۹ گفت: در حال حاضر دو هزار شرکت دانش بنیان در حوزه آب و برق فعال هستند و ۵۰ پارک وجود دارد که ۳ هزار واحد فناور در این پارک ها فعالت می‌کنند. بر این اساس ۲۰ هزار نخبه و فن آور در سراسر کشور در حوزه‌های مختلف صنعت آب و برق فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق پژوهشگاه نیرو و مدیر کمیته علمی جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران به شاخص‌های فرآیند انتخاب محصولات معرفی شده اشاره کرد و افزود: دانش بنیان بودن، میزان فروش، دریافت استانداردها و تاییدیه‌ها از مراجع ذیربط، وضعیت تولید و آمادگی سطح فناوری محصول از جمله این شاخصها بوده است که بر این اساس ۴۱۰ محصول فناورانه انتخاب شده است.

مافی از انجام ارزیابی محصولات فناورانه توسط ۱۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در طول جشنواره خبر داد و افزود: ۲۵۹ نیاز فراخوان داده شده که بیش از هزار میلیارد تومان بازار برای محصولات فناورانه در سایت جشنواره و فن بازار در نظر گرفته شده است. بازارسازی برای محصولات دانش بنیان و واحدهای فناور مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به سایت نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران به نشانی http://event.moe.gov.ir مراجعه کرده و بعد از تکمیل فرم، برای شرکت مربوطه ارسال کنند و با برگزاری جشنواره و امضاء قرارداد، از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق مورد حمایت قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه در سالن ۴۰ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha