۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷
خرید بورسی مواد اولیه منجر به افزایش قیمت‌ تمام شده محصول می‌شود
مدیرعامل فولاد صنعت امیر گلستان:

خرید بورسی مواد اولیه منجر به افزایش قیمت‌ تمام شده محصول می‌شود

گرگان- سقالی، مدیر عامل فولاد صنعت امیر گلستان گفت: خرید بورسی مواد اولیه ورق گالوانیزه به ویژه فرآورده های فولادی منجر به افزایش قیمت‌تمام شده محصول شده و ثبات قیمت تولیدات را با چالش مواجه می‌کند.

محمدقاسم سقالی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ورق های فولادی رنگی و گالوانیزه به طور کامل از داخل کشور و از کارخانجاتی مانند فولاد اصفهان، فولاد سمنان و فولاد گیلان خریداری می شود و نیازی به واردات خارجی نداریم.

مدیرعامل فولاد صنعت امیر گلستان گفت: تلاش می کنیم مواد اولیه را از نمایندگی رسمی کارخانجات خریداری کنیم زیرا خریدهای بورسی و درگیر شدن با ضمانت‌نامه های بانکی موجب رشد نرخ مواد اولیه می شود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ مواد اولیه به صورت مستقیم قیمت محصول نهایی را افزایش داده و ثبات محصول نهایی را با چالش روبرو می کند.

سفالی گفت: درحال حاضر محصولات شرکت به استان های تهران، یزد،‌ مازندران و بوشهر ارسال شده و با خرید چند دستگاه جدید تلاش داریم تا بخشی از بازارهای کشور ترکمنستان را به دست آوریم.

مدیر عامل فولاد صنعت امیر گلستان ادامه داد: تاکنون برای راه اندازی و توسعه شرکت به سراغ بانک ها و موسسات مالی نرفته و حتی در برخی مواقع مجبور به فروش برخی مستغلات و خودرو شدم تا اسیر بوروکراسی بانک ها نشویم.

وی به ضرورت تلاش بیشتر دولت برای ثبات قیمت دلار و البته مهار تورم اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع به سبب تلاطم و بی ثباتی دچار خسران و زیان می شود و قیمت مواد خام و اولیه گرانتر از قیمت نهایی می شود؛ با وجود سرمایه گذاری مالی و هزینه‌های جانبی و کارگر محصول دامنه سود ضعیفی دارد.

گفتنی است، شرکت فولاد صنعت امیر گلستان در شهرک صنعتی پنج پیکر بندرترکمن مستقر است و ۱۷ پرسنل دارد.

کد خبر: ۲۵۴٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha