۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
جزئیات بودجه استان ایلام در سال آینده/ کسب رتبه ۲۲ کشوری
استاندار ایلام اعلام کرد:

جزئیات بودجه استان ایلام در سال آینده/ کسب رتبه ۲۲ کشوری

ایلام - استاندار ایلام گفت: استان ایلام در رتبه ۲۲ کشور از لحاظ بودجه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: مجموعه تلاش ها و رایزنی ها باعث شد تا استانی که ۰.۷۳ درصد جمعیت کشور را دارد ۲.۸۶ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص دهد و در بین ۳۱ استان در رتبه ۲۲ کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ سهم استان از محل اعتبارات هزینه ای استانی کشور ۲.۲درصد، سهم استان از محل اعتبارات تملک دارایی های استانی ۲.۱ درصد، سهم استان از محل اعتبارات توازن ۱.۷ درصد، سهم استان از محل اعتبارات ملی استانی شده ۱.۸ درصد و سهم استان از محل اعتبارات ملی (مشخص) در کشور  ۲.۹ درصد چیزی بیش از سه برابر شاخص جمعیت استان نسبت به کل کشور است.

استاندار ایلام از اختصاص ۸۴۰ میلیارد تومان در سیل فروردین ماه برای کمک به مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: علاوه بر ۶۴۰ میلیارد تومانی که در مرحله اول برای استان مصوب شده بود که ۵۰ درصد آن بصورت بلاعوض و مابقی تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت شد، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از ردیف ملی اضافه شد و بخشی از این اعتبارات نقدی ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: این میزان قریب ۳ برابر بودجه عمرانی استان در سال ۹۹ است و جذب چنین اعتباری در این شرایط سخت مالی می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

کد خبر: ۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha